سه‌شنبه ۲۶ آبان ۱۳۹۴ - ۰۹:۴۳
خانه کتاب از فیلم‌های کوتاه اقتباسی قدردانی کرد

جشن «روز کتاب و سینما» با قدردانی خانه کتاب از هفت فیلم کوتاه اقتباسی برگزیده سی و دومین جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه تهران، در پردیس سینمایی چهارسو برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، جشن «روز کتاب و سینما» به مناسبت بیست و سومین دوره هفته کتاب جمهوری اسلامی ایران و سی و دومین جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه تهران، شامگاه دوشنبه 25 آبان با حضور مجید غلامی جلیسه، مدیرعامل خانه کتاب و دبیر بیست و سومین دوره هفته کتاب، فرید فرخنده کیش، مدیرعامل انجمن سینمای جوانان ایران، خسرو سینایی، کارگردان پیشکسوت سینما و احمد مسجدجامعی، عضو شورای شهر تهران در پردیس سینمایی چهارسو برگزار شد.

نمایش هفت فیلم برگزیده از جشنواره فیلم کوتاه تهران که به موضوع کتاب اختصاص داشتند یا اقتباس از آثار ادبی بودند، برپایی نشست تخصصی «کتاب و سینما» با سخنرانی خسرو سینایی و احمد مسجدجامعی و همچنین قدردانی از یک عمر فعالیت سینمایی خسرو سینایی از برنامه‌های این جشن بود.

عناوین فیلم‌های به نمایش درآمده و قدردانی شده در این جشن به این شرح است:
«اکوان دیو» به کارگردانی میلاد دائمی و ثریا خداقلی زاده
«صحنه خالی» به کارگردانی سیاوش خدایی
«قلب مترسک» به کارگردانی علیرضا کزازی
«پایان نامه» به کارگردانی زهرا سادات آیت‌اللهی
«وقتی بچه بودم» به کارگردانی مریم کشکولی نیا
«نقطه قرمز» به کارگردانی مطهره احمدپور
«چهار دقیقه سکوت» به کارگردانی امیرعلی میر دریک‌وند

همچنین در این جشن فیلم «کودکان ابری» ساخته رضا فهیمی نیز به نمایش درآمد. این فیلم که در سال گذشته (1393) ساخته شده اقتباسی است از داستان «باغ اناری» نوشته محمد شریفی و به عنوان نماینده ایران در بخش فیلم کوتاه جایزه اسکار حضور دارد.
 
 
 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها