جمعه ۲۲ آبان ۱۳۹۴ - ۱۵:۲۵
جدیدی: خبرگزاری کتاب، پل ارتباطی میان کتاب و مردم است/ زندگینامه عباس جدیدی منتشر می‌شود

عباس جدیدی، عضو و معاون نظارت شورای اسلامی شهر تهران و کشتی‌گیر آزادکار سابق امروز (22 آبان ماه) در غرفه موسسه خانه کتاب مستقر در بیست و یکمین نمایشگاه مطبوعات، حضور یافت و گفت: کتاب بهترین رفیق انسان است و خبرگزاری ها به ویژه خبرگزاری کتاب پل ارتباطی معرفی آن به مردم است.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، عباس جدیدی قهرمان کشتی و عضو شورای اسلامی شهر تهران، با حضور در موسسه خانه کتاب توضیح داد: متأسفانه در مملکت ما با وجود تاریخ غنی و بسیار درخشان فرهنگی، ساعت مطالعه اندک است این در حالی است که در کشورهای اروپایی میانگین مطالعه تا چهل و پنج دقیقه نیز تخمین زده شده است؛ معتقدم این فاصله نوعی آسیب است که اگر درست هدایت شود، به فرصت تبدیل می شود. تحقق این مهم مستلزم دقت، درایت و بصیرت است.
 
وی با بیان این که کتاب بهترین رفیق انسان است، ادامه داد: در این راستا خبرگزاری ها به ویژه خبرگزاری کتاب برای آشنا کردن مردم با دنیای کتاب و کتابخوانی و معرفی آنها نقش پل ارتباطی را بازی می کنند.
 
عضو و معاون نظارت شورای اسلامی شهر تهران عنوان کرد: به تازگی کتابی با عنوان «آموزش نماز، گزیده های اخلاقی و معرفتی» نوشته‌ام که به زودی منتشر خواهد شد. سعی کرده ام با نوشتن این اثر گامی کوچک در عرصه نماز بردارم. این اثر به گونه ای تنظیم شده است که همه گروه ها و مقاطع سنی می توانند از آن بهره مند شوند.
 
این قهرمان کشتی جهان، در خصوص علایق مطالعاتی‌اش گفت: من کتاب زیاد مطالعه می کنم اما علاقه مندی بیشتر من در حوزه مولانا شناسی است. همچنین بوستان و گلستان سعدی از دیگر علاقه مندی های من به شمار می آید. در مجموع بیشتر نگاهم به کتاب های حوزه حکمت و اندیشه است.
 
وی در پاسخ به این پرسش که «چه راهکارهایی پیشنهاد می کنید تا کتابخوانی میان ورزشکاران نیز رواج یابد؟» اظهار کرد: معتقدم کتاب خواندن نوعی ورزش فکری است. ورزشکاران باید همانطور که جسم شان را پرورش می دهند، با کتاب خواندن فکرشان را نیز رشد و ارتقا دهند.
 
عضو و معاون نظارت شورای اسلامی شهر تهران افزود: کتابخوانی در بهتر فکر کردن و پرورش ذهن بسیار موثر است. کسی که در میدان ورزش، بهتر فکر کند، نتیجه بهتری می تواند کسب کند.
 
جدیدی در پایان از به اتمام رسیدن نگارش کتاب جدید خود با عنوان «من و نماز و نیاز» خبر داد و گفت: این اثر زندگینامه بنده را دربردارد و اکنون در مرحله ویراستاری است.
 
بیست و یکمین نمایشگاه مطبوعات ساعت 21 امروز (22 آبان ماه) به کار خود پایان می‌دهد. این نمایشگاه با حضور رئیس جمهوری و وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در مصلای امام خمینی (ره) افتتاح شده بود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها