چهارشنبه ۲۰ آبان ۱۳۹۴ - ۲۲:۵۶
مسجدجامعی: خانه کتاب متولی تولید برنامه‌های کتاب در رسانه ملی شود

احمد مسجدجامعی، عضو شورای اسلامی شهرتهران گفت خانه کتاب باید متولی تولید برنامه‌های مربوط به کتاب در رسانه ملی باشد.

احمد مسجد جامعی، نماینده شورای شهر تهران، با حضور در غرفه موسسه خانه کتاب در بیست و یکمین نمایشگاه بین‌المللی مطبوعات به خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، گفت: جایگاه کتاب در رسانه‌ها باید تقویت شود. در حال حاضر تعدادی نشریه تخصصی کتاب در حال فعالیت مناسب هستند، اما حوزه‌های تخصصی نیز می‌توانند تجربه جدید داشته باشند و فضاهای بیشتری را به خود اختصاص دهند.

وی افزود: مهم‌ترین فضای رسانه‌ای برای کتاب رسانه ملی است. نمی‌دانم اکنون برنامه‌های کتابی سازمان صدا و سیما تا چه میزان جذاب، فراگیر و در ارتباط با عموم اهالی قلم است. در دوره‌ای طرحی را به مرحله اجرا رساندیم که خانه کتاب با در اختیار گذاشتن اطلاعات پایه‌ای متولی تولید برنامه‌های حوزه کتاب در رسانه ملی شود.

مسجدجامعی ادامه داد: به نظرم اکنون نیز باید خانه کتاب متولی تولید برنامه‌های حوزه کتاب در رسانه ملی باشد، چرا که خانه کتاب یک جایگاه ملی و نسبت به همه نظر یگانه‌ای دارد. بر این اساس اهالی خانه کتاب باید در تعامل با رسانه ملی این هدف را پیگیری کنند. به طور کل فعالیت‌هایی که اکنون در به منظور دسترسی آسان و ارزان به کتاب و اطلاعات کتاب انجام می‌شود، موثر است، اما باید تقویت شود.

این عضو شورای اسلامی شهر تهران همچنین با توصیه به خانه کتاب برای ارتباط با عموم نشریات کشور گفت: خانه کتاب تولیدات محتوایی مناسبی در رابطه با کتاب دارد. به این نهاد فرهنگی ارزشمند توصیه می‌کنم ارتباط خود را با عموم نشریات کشور گسترده کند تا فعالیت‌ها و تولیدات محتوایی‌اش انعکاس همه جانبه‌ای در نشریات داشته باشد.
 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها