شنبه ۹ آبان ۱۳۹۴ - ۱۶:۰۲
فراخوان نخستین جایزه داستان کوتاه «استفن کینگ» اعلام شد

«استفن کینگ»، استاد داستان‌های ژانر وحشت، بیش از 35 سال پیش در سن 30 سالگی، نخستین مجموعه داستان‌های خود را با نام «شیفت شب» منتشر کرد. وی به مناسبت سالگرد انتشار این کتاب مسابقه‌ای را برای انتخاب بهترین داستان کوتاه در این گونه ادبی برگزار می‌کند.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، نشریه «گاردین» با همراهی انتشارات «هادر و استاوتون»، ناشر انگلیسی آثار «کینگ»، فراخوان مسابقه‌ای را با موضوع داستان‌های کوتاه ژانر وحشت اعلام کرده است که برنده نهایی آن را خود «استفن کینگ» انتخاب خواهد کرد. جایزه برنده نخست این رقابت شامل انتشار داستان برگزیده در سایت کتاب «گاردین» و امکان حضور در «مسترکلاس» مهارت‌های داستان‌نویسی با حضور «فیلیپا پراید»، ویراستار انگلیسی آثار «کینگ» خواهد بود.
 
این داستان‌های باید نسخه اصلی بوده و بیش از 4 هزار کلمه نباشند. هم‌چنین داستان ارسالی باید برگرفته و بازتاب دهنده برخی از وجوهی باشد که این استاد داستان‌های گونه وحشت عنوان کرده است:
 
«محور داستان باید موجز و نشان دهنده تجربه‌ای برانگیزاننده باشد. می‌تواند تکان‌دهنده و حتی شوک‌آور باشد. چیزی مثل رقص با بیگانه‌ای که هرگز او را نخواهید دید، یا بوسه‌ای در تاریکی یا عتیقه‌ای بسیار زیبا در یک بازار خیابانی.»
 
«کینگ» در پیشگفتار «شیف شب» در توصیف یک داستان وحشت آورده است: «این گونه ادبی باید خواننده یا شنونده را برای لحظاتی جادو و او را در دنیایی که هرگز ندیده و نمی‌تواند ببیند رها کند.»
 
«استفن کینگ» از 35 سال پیش تا کنون نزدیک به 200 داستان کوتاه نوشته است که برخی از آن‌ها در مجموعه‌ای با نام «بازار رویاهای بد» منتشر شده است؛ هم‌چنین وی 50 رمان‌ مطرحی را چون «درخشش» (Shining) به رشته تحریر درآورده که بسیاری از آن‌های به فیلم برگردانده شده است.
 
پایان مهلت ارسال آثار 18 دسامبر 2015 (27 آذر ماه) است و اطلاعات بیشتر روی سایت «گاردین» قرار دارد.
 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها