شنبه ۹ آبان ۱۳۹۴ - ۱۵:۴۹
برگزاری جشنواره کتابخوانی «آفتابگردان» در هفته کتاب/ «نیم‌چاشت با طعم کتاب» در مدرسه

زهرا پورآرام، مدیر کتابخانه شهدای حصارک از برگزاری برنامه‌هایی مانند «نیم چاشت با طعم کتاب» و جشنواره کتابخوانی «آفتابگردان» در هفته کتاب از سوی این مرکز فرهنگی خبر داد.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، زهرا پورآرام، مدیر کتابخانه شهدای حصارک درباره برنامه‌های این مرکز در هفته کتاب گفت: به مناسبت هفته کتاب برنامه‌ای با عنوان «نیم چاشت با طعم کتاب» را در روز بیست و چهارم آبان ماه 94 مصادف با روز کتاب و کتابخوانی برگزار می‌کنیم. این برنامه با حضور مریم ماستری نویسنده مجموعه «بخوانیم و بدانیم» و دانش‌آموزان پایه ابتدایی، ساعت 10 صبح در مدرسه ادب واقع در جنت‌آباد شمالی اجرا می‌شود.
 
وی ادامه داد: علاوه بر این با توجه به هفته کتاب و همچنین میلاد امام رضا(ع) در اواخر آبان‌ماه قصد داریم جشنواره‌ کتابخوانی را با عنوان «آفتابگردان» در سه مقطع پیش دبستانی و کلاس اول دبستان، کلاس دوم تا چهارم و پنجم و ششم دبستان برگزار کنیم.

پورآرام درباره این جشنواره توضیح داد: در این جشنواره، بچه‌ها می‌توانند به صورت رایگان به عضویت کتابخانه شهدای حصارک درآیند و کتاب‌های موردنظرشان را از کتابخانه امانت گرفته و مطالعه کنند. دانش‌آموزان پیش دبستانی و کلاس اول دبستان که نمی‌توانند خلاصه کتاب‌ها را بنویسند باید شخصیت‌های این کتاب‌ها را برای جشنواره نقاشی کنند. دانش‌آموزان کلاس دوم تا چهارم نیز باید خلاصه کتاب‌ها را بنویسند و به جشنواره بفرستند.
 
مدیر کتابخانه شهدای حصارک گفت: همچنین برای دانش‌آموزان کلاس پنجم و ششم دبستان نیز مسابقه کتابخانی برگزار می‌کنیم. در این مسابقه کتابی با عنوان «مسافر غریب» نوشته مسلم ناصری که دربردارنده زندگینامه امام رضا (ع) است در اختیار بچه‌ها قرار می‌گیرد. با این کار بچه‌ها نه تنها به کتابخوانی تشویق می‌شوند بلکه با زندگینامه امام رضا (ع) نیز آشنا می‌شوند.
 

 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها