پنجشنبه ۲۶ شهریور ۱۳۹۴ - ۲۲:۱۳
بازار داغ ادبيات در آستانه پاييز/ چاپ 214 كتاب ادبی

در هفته گذشته (از نوزدهم تا 26 شهريور ماه) 214 عنوان كتاب ادبي منتشر شد.

به گزارش خبرگزاري كتاب ايران(ايبنا) از ميان 214 عنوان كتاب تازه منتشر شده در حوزه ادبيات 137 كتاب چاپ اولي و 77 كتاب تجديد چاپ بود. 175 كتاب تأليفي و 39 عنوان ترجمه از متون ترجمه‌اي بود. از اين ميان 139 كتاب توسط ناشران تهراني راهي بازار كتاب و 78 عنوان كتاب سهم ناشران شهرستان شد. در هفته گذشته 56 كتاب در حوزه كودك و نوجوان به چاپ رسيد و دو عنوان كتاب كمك آموزشي به ويترين كتاب‌فروشي‌ها راه يافت.
 
در این هفته كتاب «درباره شعر» نوشته پل والري، والتر بنيامين و هانس گئورگ گادامر از سوي سازمان چاپ و انتشارات وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي بر پيشخان كتاب‌فروشي‌ها نشست. «نمايشنامه نويسي» آنجلو پارا بر پيشخان كتاب‌فروشي ها نمايان شد و «شيوه تحليل رمان» جان پك با ترجمه احمد صدارتي از سوي نشر مركز در نوبت چهارم چاپ قرار گرفت.
 
«انگار حضور ديگري» عنوان كتاب سياوش جمادي است كه از سوي انتشارات ققنوس به دست علاقه‌مندان رسيد. «خشم وهياهو» ويليام فاكنر با ترجمه نرگس خامه‌اي چاپ شد و «ناطوردشت» ج.د.سالينجر با ترجمه جديد از سوي نشر پويان به بازار آمد. «داستان دو شهر» چارلز ديكنز با برگردان زنده‌ياد مهدي سحابي چاپ چهارمي شد و «وطن‌فروش» سامرست موام با ترجمه زنده‌ياد محمدعلي حق‌شناس به چاپ چهارم رسيد. «بندهاي شورائو» فارنتس كافكا در نوبت دوم چاپ قرار گرفت و «زنگبار يا دليل آخر» آلفرد آندرش با برگردان سروش حبيبي از سوي نشر ماهي به دست ادب دوستان رسيد.
 
«شازده كوچولو» با ترجمه كاوه ميرعباسي از سوي نشر ني راهي ويترين كتاب‌فروشي‌ها شد و «كمد دوران كودكي» پاتريك موديانو در 136 صفحه از سوي انتشارات افراز به بازار رسيد. رمان «كوري» ژوزه ساراماگو با برگردان مهدي غبرايي توسط نشر مركز به چاپ بيست و سوم رسيد و «نظارت دقيق قطارها» بوهوميل هرابال در نشر افراز چاپ چهارمي شد. «درآمدي بر ادبيات معاصر عرب» انتشار يافت و «توفيق حكيم» نعمت‌الله سليماني، به بازار رسيد. «تنهايي تقسيم نمي‌شود» به اهتمام ميراندا ميناس و آيدين روشن با ويرايش فاطمه راكعي در انجمن شاعران ايران زير چاپ رفت.
 
رمان «قلعه سفيد» اورهان پاموك به دست علاقه‌مندان به ادبيات‌داستاني رسيد. «رودكي» خليل خطيب رهبر در نوبت بيست و پنجم چاپ قرار گرفت. در ميان ديگر آثار ادبيات كلاسيك فارسي چند ديوان حافط با شرح و معني روانه بازار شد و در ميان شاعران امروز هم «دكتر بازي» اسماعيل اميني به بازار آمد. ديوان پروين اعتصامي چاپ شد و «از تو براي من» شيون فومني به بازار آمد. «ضد» فاضل نظري به چاپ بيست و يكم رسيد و «آن‌ها»، «گريه‌هاي امپراتور» و «اقليت» اين شاعر به ترتيب در نوبت سي و پنجم، سي و نهم و سي و دوم چاپ قرار گرفت.
 
«خطاب به پروانه‌ها و چرا من ديگر شاعر نيستم» اثر رضا براهني نمايان شد. «رودخانه در بهار» فومني به بازار آمد. مجموعه شعر «نرگس شهلا» حسن فرازمند از سوي انجمن شاعران به چاپ رسيد. «يوزپلنگاني كه با من دويده‌اند» بيژن نجدي در نشر مركز به چاپ بيست و سوم رسيد. «رفاقت به سبك تانك» داوود اميريان در انتشارات سوره مهر به چاپ سي و سوم رسيد و «شروع يك زن» فريبا كلهر در انتشارات ققنوس چاپ پنجمي شد.
 
چاپ ششم «ديوان سومنات» ابوتراب خسروي در نشر مركز راهي ويترين كتاب‌فروشي‌ها شد و «من تا صبح بيدارم» جعفر مدرس صادقي در همين انتشارات در نوبت پنجم چاپ قرار گرفت. «سوگ مادر» شاهرخ مسكوب در نشر ني چاپ سومي شد و «همين» (مجموعه نامه‌هاي عاشقانه) عبدالرحيم سعدي‌راد از سوي انتشارات هزاره ققنوس بر پيشخان كتاب‌فروشي‌ها نشست. «فيض بوك» ناصر فيض به چاپ هشتم رسيد. در هفته گذشته «كليله دمنه» ابوالمعالي نصرالله منشي و «گلستان» و «بوستان» تجديد چاپ شد.   
 
 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها