دوشنبه ۹ شهریور ۱۳۹۴ - ۱۳:۱۱
روحانی: جرم نخستین قربانیان ترور پس از انقلاب، علم و تحقیق بود

دکتر حسن روحانی، رئیس جمهوری در آیین گشایش «دومین کنگره بین‌المللی کنگره بین‌المللی 17 هزار شهید ترور» به شهادت رساندن علامه شهید مطهری را از نخستین ترورهای پس از وقوع انقلاب اسلامی دانست و گفت: شهید مطهری به جرم علم و تحقیق ترور شد و جرم وی تنها بیان سخن حق و تحقیق و پژوهش بود.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا) حجت‌الاسلام دکتر حسن روحانی، رئیس جمهوری صبح امروز، نهم شهریور 1394 در کنگره بین‌المللی 17 هزار شهید ترور که در سالن اجلاس سران برگزار شد، ترور را چهره‌ زشتی دانست که از دیرباز در دنیا وجود داشت و  اکنون شاهد شکل تازه‌ای از آن هستیم.

رئیس جمهوری، ترور علامه شهید مطهری را از نخستین ترورهای پس از وقوع انقلاب اسلامی دانست و گفت: شهید مطهری به جرم علم و تحقیق ترور شد و جرم وی تنها بیان سخن حق و تحقیق و پژوهش بود.
 
وی یادآور شد: در زمان جنگ منافقان از پشت به ملت خنجر زدند و در آن زمان یک خلبان عراقی را ما دستگیر کردیم که می‌گفت اگر ما بمب‌ها را به وسط جمعیت نزنیم، آنها به عراقی‌ها خبر خواهند داد و در این صورت با ما برخورد می‌شود.
 
روحانی با اشاره به این‌که در گذشته ترور بر مبنای انتقام شخصی یا قبیله‌ای انجام می‌شد، افزود: تروریسم در دنیای امروز ابزار جدیدی برای اهداف مختلف انجام شده و از مساله فرعی به یک مساله تشکیلاتی منتقل شده است. گاهی سازمان‌ها و تشکیلات تروریستی اهداف سیاسی را دنبال می‌کنند. سازمان مجاهدین خلق، یکی از نمونه‌های آشکار تروریسم در ایران بود و ملت ما شاهد جنایات آن‌ها در کشور بودند.
 
رئیس جمهوری، حمایت‌های خارجی از گروهک‌ها در ایران را یادآور شد و گفت: آن‌ها یک کاسب و مغازه‌دار معمولی را هم تنها به این دلیل که به امام (ره) علاقه داشت و انقلابی بود، ترور کردند. منافقان، برخی از افراد را در خانه و در حضور خانواده و زن و فرزندان ترور کردند و این همان خشونت‌هایی است که امروز در منطقه توسط داعش انجام می‌شود.
 
وی ادامه داد:  ما از ابتدای وقوع انقلاب اسلامی، برای مبارزه با تروریسم مصمم بوده‌ایم. بنابراین، با تمام امکان خود هر کجا که تروریسم ظهور و بروز پیدا کند؛ در داخل یا از مرزهای کشور علیه تروریسم اقدام کرده و خواهیم کرد.

روحانی در پایان سخنانش ابراز امیداواری کرد تا کشورهای منطقه، ایران و سازمان‌ها و نهادهای بین‌المللی برای رهانیدن جامعه انسانی و منطقه از خطر تروریسم دست به دست هم دهند.

پس از سخنان رئیس جمهوری از نخستین جلد کتاب «روزشمار حوادث تروریستی کشور» که به کوشش بنیاد هابیلیان تالیف و منتشر شده است، رونمایی شد.
 
این کتاب روزشمار وقایع تروریستی از ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی تا سال 1358 را بردارد و قرار است در مجلد‌های بعدی به وقایع دیگر تروریست ایران، پس از انقلاب اسلامی بپردازد. نخستین جلد از مجموعه «روزشمار حوادث تروریستی کشور» با شمارگان پنج هزار نسخه منتشر شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها