چهارشنبه ۴ شهریور ۱۳۹۴ - ۱۳:۳۲
وزیر ارشاد در پیامی درگذشت عبدالحسین حائری را تسلیت گفت

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در پی درگذشت عبدالحسین حائری طی پیامی فقدان این دانشمند وارسته را به خانواده ایشان و جامعه علمی و فرهنگی تسلیت گفت.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) به نقل از مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، متن پیام علی جنتی به شرح زیر است:

از شمار دو چشم یک تن کم                           وز شمار خرد هزاران بیش

با نهایت تآثر و تآلم درگذشت جبران ناپذیر کتابشناس نستوه و دانشمند وارسته استاد عبدالحسین حائری را که عمر پربرکت خویش را در راه پاسداری از میراث مکتوب ایرانی و اسلامی سپری کرد، به خانواده ایشان و جامعه علمی و فرهنگی و دوستداران و شاگردان آن مرحوم تسلیت عرض می کنم و از درگاه خداوند برای آن مرحوم علو درجات و رحمت بیکران آرزومندم.

استاد حائری، دانشی مردی از خاندان فقاهت و اجتهاد، کتابشناس و نسخه شناسی مجتهد و نیک اندیش بود که در عرصه نسخه شناسی و فهرست نگاری استادی بی بدیل و تاثیرگذار به شمار می رفت که فرهیختگان و مصححان نسخ خطی و حامیان میراث کهن ایرانی و اسلامی  مرهون و مدیون دانش و تلاش او بوده و همواره خواهند بود.

بدون تردید فهرست نسخه های خطی کتابخانه مجلس شورای اسلامی که با دقت نظر و وسواس عالمانه او به نگارش درآمده اند، گواهی آشکار بر این گفتار و اثری مانا و جاودان از آن زنده یاد خواهد بود.
 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها