یکشنبه ۲۵ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۳:۱۵
نقد «هفت بند» راضیه تجار در فرهنگسرای فردوس

مجموعه داستان «هفت بند» نوشته راضیه تجار در یکصد و پنجمین نشست بلور قلم فرهنگسرای فردوس نقد و بررسی می‌شود.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا) به نقل از روابط عمومی فرهنگسرای فردوس،  این نشست از سلسله جلسات ادبی بلورقلم با حضور کامران پارسی نژاد (منتقد ادبی) و راضیه تجار (نویسنده) برگزار می‌شود.
 
راضیه تجار متولد 1326 و فارغ التحصیل رشته روان‌شناسی، در عرصه داستان نویسی چهره‌ای شناخته شده و فعال است. تجار همچنین نویسنده زن برگزیده ادبیات دفاع مقدس از سوی حوزه هنری شناخته شده و از آثار او می‌توان به نرگس‌ها، زن شیشه‌ای، سفر به ریشه‌ها، شعله و شب، كوچه اقاقیا، جای خالی آفتابگردان‌ها، آرام شب به خیر، گمان مبر شعله بمیرد، از خاك تا افلاك و ستاره و من اشاره كرد.
 
 «هفت بند» مجموعه 9 داستان کوتاه درباره تنهایی‌ها، نگرانی‌ها و مشکلات همسران رزمندگان، اسیران و مجروحین ایرانى جنگ‏ ایران و عراق است که با استفاده از نمادهایى نظیر نى، ستاره، طلوع، لاله‏ و... به نگارش درآمده است.
 
 «تصویرهاى شکسته»، «قاب انتظار»، «هفت ‏بند»، «هودج»، «از ستاره تا ستارگان»، «عروج»، «نگهدارى لاله در باد سخت است»، «طلوع» و «سفر به ریشه‏ ها» عنوان داستان‌های این مجموعه است.
 
این نشست ساعت 17 دوشنبه 26 خرداد در فرهنگسرای فردوس به نشانی فلکه دوم صادقیه، بلوار فردوس، بعد از تقاطع سلیمی جهرمی برگزار می‌شود.
 
 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها