پنجشنبه ۲۲ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۶:۱۱
74 عنوان كتاب ادبی در هفته سوم مرداد بر پيشخان كتابفروشی‌ها نشست

در هفته سوم مرداد ماه نسبت به هفته دوم اين ماه شاهد رشد حدود 15 عنوان چاپ كتاب‌هاي ادبي بوديم.

به گزارش خبرگزاري كتاب ايران(ايبنا) در هفته سوم مرداد ماه نسبت به هفته دوم اين ماه 15 عنوان كتاب ادبي بيشتر منتشر شده است. از ميان 74 عنوان كتاب منتشر شده در هفته سوم 42 عنوان كتاب چاپ اولي و 32 عنوان نيز تجديد چاپي است. 44 كتاب تأليف در حوزه ادبيات است و 19 عنوان هم مربوط به متون ترجمه مي‌شود.
 
از ميان 74 عنوان كتاب منتشر شده در حوزه ادبيات اين هفته 68 عنوان كتاب در تهران و تنها 6 جلد در شهرستان به چاپ رسيد. 14 كتاب سهم آثاري بود كه در حوزه كودك و نوجوان توليد شد و پنج كتاب كمك آموزشي هم به ويترين كتابفروشي‌ها راه يافت.
 
كتاب «تخيل مكالمه‌اي»(جستارهايي درباره رمان) نوشته رويا پوآذر از سوي نشر ني راهي بازار كتاب شد. «يادداشت‌هاي پيك ويك» عنوان اثري از چارلز ديكنز است كه از سوي نشر چشمه بر پيشخان كتابفروشي‌ها نشست.  
 
«داستان‌هاي كوتاه آمريكاي لاتين» با برگردان عبدالله كوثري از سوي نشر ني به چاپ ششم رسيد. «مرشد و مارگريتا» اثر ميخاييل آفاناسيويچ بولگاكف با ترجمه عباس ميلاني در نوبت پانزدهم چاپ قرار گرفت و «عاشقانه‌هاي تورگنف» با ترجمه بابك شهاب به بازار كتاب راه يافت.
 
در ميان آثار كلاسيك فارسي گزيده كليات سعدي و فيه‌ما فيه مولوي و ديوان حافظ بر اساس نسخه قدسي چاپ شدند. «جنبه‌هاي زيبايي شناسي در ديوان كليم كاشاني» نوشته زهره تميم‌داري از ديگر آثار اين حوزه است.
 
در حوزه ادبيات معاصر فارسي «اومي‌نويسد يعني او...»(نقد و تفسير انديشه‌هاي سياسي-اجتماعي نيما، اخوان، شاملو و سپهري) نام كتابي است كه از سوي انتشارات قلم مهر به دست ادب دوستان رسيد.
 
«ارمغان مور»(جستاري در شاهنامه) نوشته شاهرخ مسكوب از سوي نشر ني در نوبت سوم چاپ قرار گرفت و «منتخب هشت دفتر شعر اخوان ثالث» از سوي نشر سخن راهي بازار كتاب شد. «خنده را از من بگير» جواد ماهزاده چاپ دومي شد و «سرگذشت كندوها» جلال‌ آل‌احمد به چاپ هفتم رسيد و «عروس خاموش شهر» علي آقاغفار به چاپ دوم رسيد.
 
انتظار مي‌رود در هفته آخر مرداد ماه چاپ كتاب‌هاي ادبي با همين صعودي مواجه باشد و چاپ آثار ادبي سرعت بيشتري بگيرد و در هفته پيش رو دست‌كم با 20 عنوان كتاب بيشتر در اين حوزه روبه‌رو باشيم.    
 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها