شنبه ۲۴ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۰:۴۸
«دو چرخه مرد محکوم و سه‌چرخه» فرناندو آرابال تجدید چاپ شد

مجموعه دو نمایشنامه «دو چرخه مرد محکوم و سه‌چرخه» اثر فرناندو آرابال، نمایشنامه‌نویس شهیر اسپانیایی و از بنیان‌گذاران تئاتر وحشت، با ترجمه اصغر نوری به چاپ دوم رسید. نخستین چاپ این کتاب در سال 1390 منتشر شده بود.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، دومین چاپ کتاب «دو چرخه مرد محکوم و سه‌چرخه» اثر فرناندو آرابال، نمایشنامه‌نویس، فیلمنامه‌نویس و کارگردان سینما، از بنیان‌گذاران تئاتر وحشت، با ترجمه اصغر نوری روانه کتابفروشی‌ها شد. نخستین چاپ این کتاب در سال 1390 منتشر شده بود.

كتاب حاضر حاوی دو نمايشنامه با عنوان‌های «دوچرخه مرد محكوم» و «سه‌چرخه» است. نمايشنامه «دوچرخه مرد محكوم» داستان پيانيست تازه‌كاری با نام «ويلورو» است که «تاسلا» نامزدش مدام او را به بهتر نواختن تشويق می‌كند. دو مرد و فردی به نام «پازو» در محل تمرين ويلورو هستند كه مدام او را به باد تمسخر می‌گيرند و ويلورو در حالی كه ترسيده و وحشت‌زده است، به نواختن ادامه می‌دهد. مردان دست‌ و پای او را می‌بندند؛ اما باز او به طريقی می‌نوازد. ويلورو حتی با مشاهده اين كه مردان قصد آزار تاسلا را دارند دست از نواختن نمی‌كشد و سرانجام به دست پازو كشته می‌شود و كسی كه تابوتی برای او می‌آورد، تاسلا است.»

نمايشنامه «سه چرخه» نیز داستان دو دوست را روايت می‌كند كه سه‌چرخه‌ای خريده و از راه چرخاندن بچه‌ها با آن پول درمی‌آورند.

در بخشی از مقدمه مترجم بر این کتاب آمده است: «... نمایشنامه‌های آرابال سرشارند از خیال، ریشخند و شواهد تاریخی، اما هیچ ارتباطی به واقع‌گرایی بی‌روح و رویا‌پردازی اغراق‌آمیز ندارند. این آثار مخاطب را سردرگم می‌کنند و برمی‌انگیزند؛ دلیل جذابیت‌شان دقیقا همین است. آثاری عمیقا سیاسی و به‌طرز سرخوشانه‌ای روشن‌بین، یاغی و بی‌قیدوبند که نشانه‌های روشنی از زمانه‌ ما را در خود دارند.»

نشر افراز دومین چاپ «دوچرخه مردم محکوم و سه‌چرخه» فرناندو آرابال را با ترجمه اصغر نوری با شمارگان هزار و 100 نسخه، 120 صفحه و بهای هفت هزار و 700 تومان روانه کتابفروشی‌ها کرده است.

برای کسب اطلاعات بیشتر به نشانی زیر مراجعه کنید:

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها