پنجشنبه ۲۲ مرداد ۱۳۹۴ - ۰۸:۰۰
«ویولن» نوشته کاترین رپوپورت به بازار آمد

کتاب «ویولن» اثر «کاترین رپوپورت» از سوی نشر آوند دانش راهی بازار نشر شد. این اثر همه آنچه‌ در نواختن ویولن ـ چه به صورت خودآموز و چه به صورت شرکت در دوره‌های آموزشی ـ نیاز است، در بردارد.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) کتاب «ویولن» دانستنی‌هایی برای ایجاد تبحر در نواختن ویولن دربردارد. شیوه نگارش این اثر به‌گونه‌ای است که همه افراد ـ چه آنهایی که به صورت خودآموز و چه افرادی که با شرکت در دوره‌های آموزشی قصد یادگیری این ساز را دارند ـ می‌توانند از محتوای آن بهره‌مند شوند.
 
مخاطبان با مطالعه این اثر با مختصات ساز، ظرافت‌های مربوط به در دست گرفتن آرشه، اصول نت‌نگاری و نت‌خوانی، راه‌های بسط مهارت نوازندگی، چگونگی تغییر پوزیسیون و انتخاب ویولن و آرشه مناسب آشنا می‌شوند.
 
این اثر از 7 بخش «پس می‌خواهید ویولن بزنید»، «شروع کار: مبانی»، «نت‌خوانی ویولن»، «موسیقی‌شناسی و هارمونی»، «موشکافی بیشتر: فنون و سبک‌ها»، «آماده شوید، آماده بمانید» و «بخش ده‌تایی‌‌ها» تشکیل شده است.
 
عناوین 20 فصل این کتاب عبارتند: «معرفی ویولن»، «شروع کار با ویولن»، «طرز صحیح به دست گرفتن ویولن»، «به دست گرفتن آرشه»، «دست چپ را به راه راست بیاورید»، «حالا همه چیز با هم»، «ترجمه خطوط حامل به زبان چهار سیم»، «اضافه کردن ریتم»، «میزان‌بندی: راهنمای اندازه‌گیری»، «آشنایی با گام‌ها»، «شناخت کدهای کلیدی»، «اجرای آهنگی دلپذیر: هارمونی»، «مهارت در آرشه‌کشی»، «حرکات ظریف‌تر با انگشتان»، «اجرا در سبک‌های مختلف»، «یافتن ویولن و آرشه مناسب»، «مراقبت و نگهداری از ویولن»، «10 نوازنده برجسته ویولن و قطعات ضبط شده آنها»، «10 راه برای فراتر رفتن از سطح این کتاب» و «10 نکته درخصوص انتخاب معلم».
 
در بخش مقدمه این کتاب، موضوعی با عنوان «چرا خواندن این کتاب خالی از فایده نیست» ارائه شده است. در قسمتی از این بخش می‌خوانیم: «فرقی نمی‌کند که چقدر در نواختن ویولن مهارت داشته باشید (یا حتی اگر اصلاً هنوز مهارتی ندارید) این کتاب حرف‌هایی برای گفتن دارد. اگر به تازگی با این ساز آشنا شده‌اید، می‌توانید فصل‌ها را به ترتیب مرور کنید. اگر قبلاً کمی آموزش دیده‌اید و به دنبال مطالبی برای افزایش مهارت‌تان هستید، می‌توانید روی مطالب مورد نظرتان تمرکز کرده و از بقیه نکات صرف‌نظر کنید.»
 
انتشارات آوند دانش نخستین چاپ کتاب «ویولن» اثر «کاترین رپوپورت» با ترجمه امیرحسین غفوری و شیرین غفوری، با شمارگان هزار و 500 نسخه، در 416 صفحه، به بهای 25 هزار و 500 تومان راهی بازار نشر کرده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها