یکشنبه ۱۸ مرداد ۱۳۹۴ - ۰۹:۳۰
آشنایی با واژه‌نامه اخلاق پزشکی و دانستنی‌هایی از طب فشاری در کتاب

انتشارات تیمورزاده کتاب‌های «طب فشاری و رفلکسولوژی» نوشته اورانوس رستمی و «واژه‌نامه اخلاق پزشکی (فارسی - انگلیسی/ انگلیسی - فارسی)» که به کوشش گروه اخلاق پزشکی دانشگاه شاهد تالیف شده را روانه بازار کتاب کرد.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا) نخستین چاپ کتاب «طب فشاری و رفلکسولوژی» نوشته اورانوس رستمی، کارشناس مامایی از دانشکده پزشکی ایران و دانشجوی پزشکی دانشگاه پزشکی ارمنستان، زیرنظر دکتر رضا حشمت، متخصص طب سوزنی از فرانسه و نایب‌رئیس کالج بین‌المللی طب سوزنی لیون، در چهار فصل از سوی انتشارات تیمورزاده با همکاری نشر طبیب منتشر شده است.
 
«رفلکسولوژی»، «سیستم‌های رفلکسی»، «مریدین‌ها (انرژی راه‌ها)» و «برنامه‌های درمانی» عنوان‌های چهار فصل کتاب هستند.
 
نویسنده در نخستین فصل کتاب به مباحثی مانند نمودار پاها، تاثیر رفلکسولوژی، تکنیک‌ها و آماده‌سازی پرداخته است. در آغاز این فصل می‌خوانیم: «رفلکسولوژیست‌ها (بازتاب‌شناسان) براین باورند که تمامی قسمت‌های بدن به‌وسیله یک انرژی ظریف و دقیق به هم متصل هستند که از بین 10 نقطه در بدن از سر تا پا در جریان است (این نقاط گاهی اوقات کانال نامیده می‌شوند) در صورت عدم تعادل به هر علت، این کانال‌ها بسته می‌شوند و این جریان به هم می‌خورد. ماساژ بر روی دست‌ها و پاها باعث باز شدن دوباره کانال‌ها شده و انرژی را به جریان انداخته و تعادل را دوباره برقرار می‌کند. تمامی این‌ها باعث آرامش بدن، تقویت گردش خون و برطرف شدن علایم بیماری می‌شود.»
 
فصل دوم کتاب به معرفی مواردی همچون سیستم عصب مرکزی، سیستم گوارشی، سیستم قلبی - تنفسی، سیستم لنفاوی و سیستم اسکلت‌بندی اختصاص دارد. در این فصل اشاره شده که رفلکسولوژی علم دقیقی نیست پس طرح‌ها و نقشه‌های متفاوتی را با اندکی اختلاف با هم در محل اندام‌ها و نقاط نشان می‌دهد. این است که تجربه شخصی پزشک ممکن است منجر به نتایج متفاوتی شود و به این دلیل که هیچ دو نفری شبیه هم نیستند.
 
در سومین فصل کتاب از انرژی راه‌ها و نقاط، باز کردن دریچه‌های انرژی، آمادگی و روش‌ها بحث به میان آمده است. نویسنده در فصل چهارم نیز برنامه‌های درمانی شامل کنترااندیکاسیون‌ها، درمان اولیه، تسکین دادن درد، حالات، درون‌گرایی، حالات زنان و حالات مردان را برشمرده است.
 
نخستین چاپ کتاب «طب فشاری و رفلکسولوژی» با شمارگان دو هزار نسخه در 72 صفحه، به بهای سه هزار و 950 تومان روانه بازار کتاب شده است.
 
واژه‌نامه اخلاق پزشکی در بازار کتاب علمی
نخستین چاپ «واژه‌نامه اخلاق پزشکی (فارسی - انگلیسی/ انگلیسی - فارسی)» به کوشش گروه اخلاق پزشکی دانشگاه شاهد تالیف و به همت انتشارات تیمورزاده با همکاری نشر طبیب منتشر شده است.
 
کتاب حاضر از دو قسمت فارسی به انگلیسی و انگلیسی به فارسی، هر کدام شامل 905 واژه تشکیل شده است.
 
در بخشی از مقدمه این کتاب آمده است: «گروه اخلاق پزشکی دانشگاه شاهد با توجه به نبود واژه‌نامه تخصصی اخلاق پزشکی تلاش کرده است با مشارکت و همکاری اعضای هیات علمی خود، مجموعه‌ فشرده‌ای از لغات تخصصی پرکاربرد در متون اخلاق پزشکی را از منابع مختلف انتخاب و با استفاده از دیکشنری و فرهنگ‌نامه‌ها برای آن‌ها معادل‌یابی و پس از چندبار بازخوانی و بازبینی اعضای محترم گروه اخلاق پزشکی، آن را در قالب واژه‌نامه اخلاق پزشکی تدوین کند.»
 
نخستین چاپ «واژه‌نامه اخلاق پزشکی (فارسی - انگلیسی/ انگلیسی - فارسی)» با شمارگان دو هزار نسخه در 120 صفحه، به بهای پنج هزار و 950 تومان از سوی انتشارات تیمورزاده راهی بازار نشر شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها