یکشنبه ۱۸ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۰:۰۹
«گفت‌وگو با آرتور پِن» از راه رسید

«گفت‌وگو با آرتور پِن» جدیدترین اثر از سلسله کتاب‌های «گفت‌وگو با کارگردانان جهان» به‌شمار می‌رود. مصاحبه‌های این مجلد، شامل یک دوره چهل و پنج ساله از زندگی هنری و کاری آرتور پِن، کارگردان آمریکایی است.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) سلسله کتاب‌های «گفت‌وگو با کارگردانان جهان» نشر شورآفرین، دنیای شخصی و هنری فیلمسازانی که واجد بینش خاصی درباره دنیا و نحوه به فیلم درآوردن آن هستند، ارائه می‌کنند. «گفت‌وگو با آرتور پِن» جدیدترین اثر از این سلسله کتاب‌هاست.
 
حسین کربلایی طاهر (شاهین)، مترجم کتاب «گفت‌وگو با آرتور پِن» در مقدمه این اثر چنین بیان کرده است: «در ترجمه این اثر سعی شده تا با حفظ مفهوم و بار ارزشی کلمات، لحن گفت‌وگو‌ها و کلام نیز منتقل شود. از این رو، در بعضی از مصاحبه‌ها که آرتور پِن لحنی خودمانی‌تر با مصاحبه‌کننده اتخاذ کرده، ترجمه نیز خود را مکلف دانسته به آن مأنوس باشد تا همان لذت و حال و هوایی که یک انگلیسی زبان از خوانش این کتاب حاصل می‌کند، برای خواننده محترم فارسی‌زبان نیز میسر گردد.»
 
در بخش مقدمه مؤلف این اثر، می‌خوانیم: «مصاحبه‌های انتخاب شده در این کتاب تلاشی است برای ارائه پرتره‌ای از پِن با رعایت تسلسل وقایع زندگی او، تا با او نه تنها به عنوان یک فیلم‌ساز، بلکه به عنوان یک انسان با مرام‌های اخلاقی خاص خودش آشنا شویم.»
 
از جمله بخش‌های این اثر می‌توان به «زمانه خشن»، «بانی و کلاید یک فیلم جنگی است»، «آرتور پِن در پاریس»، «آرتور پِن در کالج دارتموث»، «سمینار موسسه فیلم آمریکا با آرتور پِن»، «اولین کارگردان قبیله شایان»، «ستیز وجدان»، «برخاستن از خاکستر»، «در مسیر آگاهی» و «آمریکا تغییر کرده» اشاره کرد.
 
از مجموعه کتاب‌های «گفت‌وگو با کارگردانان جهان» در نشر شور آفرین، تاکنون کتاب‌های «گفت‌وگو با چاپلین»، «گفت‌وگو با وودی آلن»، «گفت‌وگو با تارکوفسکی»، «گفت‌وگو با برگمان»، «گفت‌وگو با تروفو»، «گفت‌وگو با بونوئل»، «گفت‌وگو با آنتونیونی»، «گفت‌وگو با آنجلوپلوس»، «گفت‌وگو با برادران داردن»، «گفت‌وگو با پازولینی»، «گفت‌وگو با اورسون ولز»، «گفت‌وگو با دیوید لینچ» و «گفت‌وگو با فلینی» منتشر شده‌اند.
 
نخستین چاپ کتاب «گفت‌وگو با آرتور پِن» اثر مشترک «مایکل چیکن» و «پل کرونین» با ترجمه حسین کربلایی طاهر (شاهین) با شمارگان هزار نسخه، در 334 صفحه، به بهای 18 هزار تومان از سوی نشر شورآفرین راهی بازار نشر شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها