چهارشنبه ۱۴ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۲:۴۰
داستانی‌هایی بر محور مهاجرت اجباری در «بنفشه و پوکه خالی»

کتاب تازه‌ای به قلم علی‌الله سلیمی با نام «بنفشه و پوکه خالی» به زودی توزیع می‌شود. محور داستانی‌های کوتاه این کتاب مهاجرت اجباری دوران جنگ تحمیلی است.

علی‌الله سلیمی، از نویسندگان حوزه دفاع مقدس به خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا) گفت: مجموعه داستان تازه‌ام با نام «بنفشه و پوکه خالی» با موضوع کلی دفاع مقدس در آستانه توزیع در بازار نشر است.

وی این کتاب را متعلق به گروه سنی نوجوان معرفی کرد و افزود: مجموعه‌ای از هفت داستان کوتاه با نام‌هایی چون خانواده پسر مو فرفری، افت و خیز موج‌ها و داستانی به نام گردنبند سنگ فیروزه در این کتاب آمده‌اند. داستان شاخص کتاب «بنفشه و پوکه خالی» نام دارد که داستان نیمه بلندی است.

سلیمی با بیان این که تمرکز اصلی داستان‌های کتاب بر محور مهاجرت اجباری است، افزود: در داستان‌های کتاب راوی زندگی نوجوان‌هایی هستم که مجبور به مهاجرت شده‌اند اما به این دلیل که شهروند معمولی محسوب نمی‌شوند، با مشکلاتی روبه‌رو هستند.

وی ادامه داد: همواره در داستان‌هایی که به موضوع جنگ تحمیلی پرداخته‌ام به حواشی جنگ توجه کرده‌ام و داستان‌هایم بطن جنگ را روایت نمی‌کنند. داستان‌های کتاب «بنفشه و پوکه خالی» زندگی نوجوانانی را بیان می‌کند که ناخواسته تحت تاثیر جنگ قرار گرفته‌اند و نظم عادی زندگی‌شان به هم خورده است.

خالق «زنی به نام حوا» ادامه داد: این داستان‌ها را در سال‌های گذشته، در خلال کارهای دیگر داستانی‌ام نوشته بودم. برخی داستان‌های کتاب سال‌های گذشته در مطبوعات کودک و نوجوان منتشر شده بود. با نگاهی دوباره به آن‌ها، حس کردم می‌تواند در قالب یک کتاب تازه منتشر شود.

به گفته وی، ناشر کتاب «بنفشه و پوکه خالی» انتشارات افق بی‌پایان است. چند نسحه محدود از این کتاب منتشر شده اما هنوز توزیع گسترده آن آغاز نشده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها