سه‌شنبه ۲ تیر ۱۳۹۴ - ۱۱:۳۰
روایت داستانی از یک شهید در «امشب برایم نامه‌بنویس»

حسین عباس‌زاده از انتشار کتابی با عنوان «امشب برایم نامه‌بنویس» خبر داد و گفت: این کتاب درباره عمویم است که در جنگ تحمیلی عراق علیه ایران به شهادت رسید و من در آن زمان پسربچه‌ای 10 ساله بودم.

حسین عباس‌زاده به خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا) گفت: داستان بلندی با عنوان «امشب برایم نامه‌بنویس» را به ناشر سپرده‌ام. موضوع این کتاب جنگ تحمیلی است.
 
وی درباره محتوای «امشب برایم نامه بنویس» توضیح داد: عموی من در جنگ تحمیلی عراق علیه ایران به شهادت رسید. من در آن زمان پسربچه‌ای 10 ساله بودم و خاطرات شیرینی با عمویم داشتم. تصمیم گرفتم این خاطرات را در قالب یک روایت داستانی بنویسم و به این ترتیب یاد او را زنده نگه دارم.

نویسنده «لبخند پشت پنجره» درباره فضایی که داستان این کتاب روایت می‌شود، گفت: در «امشب برایم نامه بنویس» کوشیدم همان پسر بچه 10 ساله باشم و دنیا را از این نگاه ببینم. ماجرای کتاب از آن‌جایی روایت می‌شود که این پسر نوجوان، عمویش را در حالی در خواب می‌بیند که از او می‌خواهد خاطراتش را در قالب نامه بنویسد و در ضریح امام رضا(ع) بیندازد.

وی مخاطب این کتاب را قشر بزرگسال معرفی کرد و گفت: درست است که این خاطرات از زبان یک نوجوان بیان می‌شود اما زبان روایت داستان برای بزرگسالان است.

عباس‌زاده درباره زمان انتشار «امشب برایم نامه بنویس» گفت: این کتاب را به ناشر سپرده‌ام و مراحل دریافت مجوز آن هم انجام شد اما پس از این احساس کردم که اثرم باز هم نیاز به بازنویسی دارد. کارهای نهایی کتاب در حال انجام است و به زودی برای انتشار آماده می‌شود.

«خوش به حال هیچ کس» در کتابفروشی‌ها

وی همچنین از انتشار مجموعه داستان کوتاه «خوش به حال هیچ کس» خبر داد و گفت: مضمون این داستان‌ها اجتماعی است.
 
عباس‌زاده درباره محتوای کتاب توضیح داد: این کتاب شامل 10 داستان کوتاه با موضوع اجتماعی است که به فلسفه زندگی می‌پردازد. عنوان «خوش به حال هیچ کس» نام هیچ یک از داستان‌های کتاب نیست و در واقع نتیجه کلی است که مخاطب می‌تواند از خواندن تمام داستان‌های کتاب بگیرد.

وی با بیان این‌که هر یک از داستان‌های کتاب بازنمایی از زندگی یک خانواده است، گفت: در واقع راوی این کتاب به خانواده‌های مختلف جامعه سرک می‌کشد و زندگی آن‌ها را روایت می‌کند.

عباس‌زاده افزود: کوشیدم زندگی خانوادگی را همان‌گونه هست، بیان کنم و شخصیت‌های داستان به هیچ وجه راهکاری ارایه نمی‌دهند. به نظر من این خود مخاطب است که باید به نتیجه برسد. این اثر می‌خواهد بگوید که رضایت مطلق از زندگی به هیچ وجه وجود ندارد.

نویسنده «لبخند پشت پنجره» در پاسخ به این سوال که آیا به این ترتیب سیاه‌نمایی در داستان‌های «خوش به حال هیچ کس» صورت نگرفته است، گفت: داستانی که راهکار به مخاطب ارایه می‌دهد را داستان نمی‌دانم. داستان آیینه واقعیت جامعه است و نمی‌تواند جز این باشد. این ترویج سیاهی نیست. حقایق جامعه است که به مخاطب کمک می‌کند آن‌ها را بشناسد و در خیال خود با آن‌ها مواجه شود.

به گفته وی انتشارات طنین قلم کتاب «خوش به حال هیچ کس» را به تازگی منتشر کرده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها