دوشنبه ۲۵ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۱:۵۷
اهداء کتاب «قلم اندازهای عاشقانه» به استاد غلام‌حسین امیرخانی

کاوه تیموری، نویسنده و محقق عرصه هنر خوشنویسی تازه‌ترین کتاب پژوهشی خود با عنوان «کتاب قلم اندازهای عاشقانه؛ تحلیل یک‌هزار سر مشق استاد غلام‌حسین امیرخانی» را به اتفاق چندتن از محققان و خوشنویسان، به این استاد اهداء کرد.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، کاوه تیموری نویسنده و مؤلف «کتاب قلم اندازهای عاشقانه؛ تحلیل یکهزار سر مشق استاد غلام‌حسین امیرخانی » عصر  یکشنبه 24 خرداد 1394 به اتفاق چندتن از محققان و خوشنویسان، در دیداری صمیمانه تازه ترین کتاب پژوهشی خود را به استاد امیرخانی اهداء کرد.

کتاب «قلم اندازهای عاشقانه» با همکاری 52 تن از شاگردان و علاقه مندانی که سرمشق های استاد امیرخانی را در اختیار داشته‌اند تدوین شده است و کاوه تیموری در این کتاب بیش از یک‌هزار و سیصد مورد از سرمشق های اصلی استاد امیرخانی را مورد تحلیل زیبا شناسی قرار داده و در نهایت نزدیک به هزار سرمشق را در این کتاب به چاپ رسانده است.

تیموری درباره مطالب مطرح شده در این کتاب گفت: کتاب در نُه فصل ارائه شده و سه فصل اول به تحلیل و توصیف در مورد ویژگی‌های سرمشق‌های ارائه شده اختصاص دارد و در فصول بعد سر مشق های سه مقطع زمانی دهه پنجاه، دهه شصت و دهه هفتاد با توجه به توالی تاریخی به طبع رسیده است.

وی افزود: از بخش‌های دلنشین این کتاب درج نزدیک به چهل خاطره آموزشی و نکات تربیتی ویژه است که از سوی شاگردان ودوستان استاد امیرخانی بیان شده اند؛ همچنین در انتهای کتاب تعدادی از قطعات فاخر استاد امیرخانی درج شده تا خواننده این کتاب، سرمشق‌های طبیعی استاد امیرخانی را در کنار قطعات فنی و پر عیار با هم به تماشا بنشیند.



 در مراسم صمیمانه اهداء کتاب «قلم اندازهای عاشقانه» به استاد امیرخانی، محققان و خوشنویسانی چون احسان‌الله شکراللهی، دکتر حمیدرضا قلیچ خانی و استاد بهنام کیا نکاتی را در معرفی ابعاد و زوایای کتاب قلم اندازهای عاشقانه به سمع و نظر استاد امیرخانی رساندند و استاد امیرخانی نیز در ادامه بر نقش مهم پژوهش‌های خوشنویسی در پشتیبانی از این هنر ارزشمند تأکید کرد.

کتاب «قلم اندازهای عاشقانه با تحلیل یکهزار سرمشق استاد غلام حسین امیرخانی» تازه ترین اثر پژوهشی کاوه تیموری است که در 536 صفحه، شمارگان 2000 نسخه و با قیمت 200 هزار تومان، با استفاده از کاغذ گلاسه مرغوب، جلد گالینگور و جعبه نفیس در خرداد ماه 1394 توسط انتشارات نوآوران علم روانه بازار نشر شده است.
 
 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها