دوشنبه ۱۸ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۳:۰۳
نامورمطلق: تالیف دانشنامه صنایع دستی غرب آسیا را پیشنهاد می‌دهیم

بهمن نامورمطلق، معاون صنایع دستی سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در نشست خبری بزرگداشت روز جهانی صنایع دستی و هفته صنایع دستی در ایران بر تالیف دانشنامه صنایع دستی در غرب آسیا تاکید کرد.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)، نشست تشریح برنامه‌های هفته و روز جهانی صنایع دستی با سخنرانی دکتر بهمن نامورمطلق، معاون سازمان صنایع دستی و هنرهای سنتی دوشنبه 18 خردادماه در سالن فجر ساختمان میراث برگزار شد.
 
نامورمطلق با اشاره به نمایشگاه ملی و نمایشگاه بین‌المللی گفت: امسال 25 نمایشگاه ملی و چهارمین نمایشگاه بین‌المللی در 20 خرداد برگزار خواهد شد. چهارمین نمایشگاه بین‌المللی صنایع دستی در حالی برگزار می‌شود که ایران ریاست منطقه غرب آسیا را در این صنعت به عهده دارد.
 
وی با نام بردن از برخی کشورهای حاضر در هفته بزرگداشت صنایع دستی در ایران افزود: در نشستی تخصصی که جمعه 22 خردادماه با حضور کشورهای غرب آسیا هم مانند عمان، فلسطین، کویت، افغانستان و ترکیه برگزار خواهد شد در مباحث علمی ما، به عنوان رئیس این منطقه تلاش خواهیم کرد که این کشورها را به تالیف دانشنامه صنایع دستی در غرب آسیا تشویق کنیم.

معاون سازمان صنایع دستی و هنرهای سنتی درباره دلیل برپایی این نمایشگاه‌ها اظهار کرد: در نمایشگاه ملی تلاش ما حمایت از عرضه محصولات صنایع دستی است و در نمایشگاه بین‌المللی افزایش توان رقابت با محصولات سایر کشورها و به نوعی برندسازی است.

نامورمطلق درباره حضور کشورهای منطقه غرب آسیا عنوان کرد: متاسفانه در سال‌های گذشته ایران در این منطقه غایب بود و ما تلاش می‌کنیم که این غیبت را با مدیریت در برنامه‌های این منطقه در حوزه صنایع دستی جبران کنیم و نشست منطقه‌ای برنامه سوم هفته بزرگداشت صنایع دستی خواهد بود.

وی با اشاره به مشکلات منطقه افزود: متاسفانه برخی کشورهای منطقه مانند عراق، سوریه و یمن به دلیل مشکلاتی که با آن روبه‌رو هستند نمی‌توانند در این نمایشگاه بین‌المللی حضور داشته باشند. در نشست منطقه‌ای که برگزار خواهد داشت تلاش می‌کنیم در مدیریت صنایع دستی در منطقه هنرمندان ایرانی به طور حقیقی و نه حقوقی حضور پررنگتری داشته باشند.

معاون سازمان صنایع دستی و هنرهای سنتی گفت: امسال علاوه بر تجلیل از 10 هنرمند و هنرپرور ایرانی از یک خبرنگار حوزه صنایع دستی نیز به طور نمادین قدردانی خواهد شد. خبرنگاران به عنوان بازوهای تبلیغاتی ما همواره نقش موثری در انعکاس اخبار و رویدادهای این حوزه داشتند و ما همچنان به مساعدت و همکاری آنها نیازمند هستیم.

هفته صنایع دستی و هنرهای سنتی از 20 تا 25 خردادماه در تهران و سایر استان‌های کشور برگزار خواهد شد و به همراه کشورهای منطقه غرب آسیا، کشورهای الجزایر، هندوستان، انجمن دوستی سیرالئون و صربستان، جمهوری آذربایجان به همراه رئیس صنایع دستی جهان در کشورمان حضور خواهند داشت.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها