پنجشنبه ۷ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۰:۰۰
محققان ورزشی با کتاب «تحقیقات کیفی در مدیریت» آشنا می‌شوند

کتاب «تحقیقات کیفی در مدیریت» نوشته مشترک آلان ادواردس و جیمز اسکینز با ترجمه فرشاد تجاری از سوی انتشارات جامعه‌شناسان منتشر شد.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا) کتاب «تحقیقات کیفی در مدیریت» نوشته آلان ادواردس و جیمز اسکینز با ترجمه فرشاد تجاری و همکارانش منتشر شد.

این کتاب در 6 بخش تدوین شده است. بخش نخست به پارادایم تحقیقاتی در تحقیقات مدیریت ورزشی می‌پردازد و فرضیات پارادایم‌های تحقیقاتی را تشریح می‌کند. این بخش پارادایم‌هایی چون فرضیات ماهیت دانش و واقعیتی که بر پارادایم‌های تحقیقاتی تأکید می‌کند، پارادایم‌های تحقیقاتی که محققین مدیریت ورزشی می‌توانند بر چهارچوب این تحقیقات تشویق شوند و پیشنهاد بر چگونگی فرایند مدیریت ورزشی که می‌تواند به واسطه به‌کارگیری دیدگاه‌های مختلف نظری شکل بگیرد را به طور ویژه مورد بررسی قرار داده است.

مولفان در بخش دوم به فرایند مدیریت ورزشی با تاکید بر این‌که درک تحقیق نیاز به بررسی دقیق و برنامه‌ریزی روش‌شناسی در بخش محققان ورزشی دارد پرداخته‌اند و در بخش سوم درک متفاوت از روش‌های جمع‌آوری داده‌های مختلف، که در تحقیقات مدیریت ورزشی به کار گرفته می‌شود ارایه و روش‌های مناسب جمع‌آوری داده‌ها برای استفاده تحقیقات ورزشی را معرفی کرده‌اند.

بخش چهارم کتاب «تحقیقات کیفی در مدیریت»‌ بر تحلیل اطلاعات مدیریت ورزشی توجه می‌کند و بخش پنجم بعضی موضوعات فلسفی پایه، مربوط به انتخاب و توجیه روش‌های تحقیق را توضیح می‌دهد.

آخرین بخش کتاب با موضوع نوشتن گزارش تحقیق‌ـ مباحث؛ گزارش تحقیقات مدیریت ورزشی را ارائه می‌دهد. این بخش استراتژی‌های آغاز نویسندگی گزارش تحقیق و فصل‌های کلیدی گزارش تحقیق را شامل می‌شود. علاوه بر آن، یادآوری می‌کند که شکل مشخص برای گزارش تحقیقات کیفی وجود ندارد.

«تحقیقات کیفی در مدیریت» را انتشارات جامعه‌شناسان با شمارگان هزار نسخه، قطع وزیری، 592 صفحه و به بهای 36‌هزار ریال منتشر کرده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها