پنجشنبه ۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۴ - ۱۳:۱۰
وزیر نیرو: استقبال از کتاب ریشه در فرهنگ و دین ما دارد/مکان بهتری برای نمایشگاه کتاب می‌خواهیم

حمید چیت چیان وزیر نیرو که امروز پجشنبه در بیست و هشتمین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران حضور یافت گفت: نمایشگاه کتاب رویداد بزرگ فرهنگی است که هر سال اتفاق می افتد و انصافاً جایگاهی است تا مردم کتاب ها را بیشتر بشناسند و کتاب بیشتر خوانده شود و کتاب جایگاه جدی تری در زندگی مردم پیدا کند.

وی در گفت وگو با خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا) عنوان کرد: پیر و جوان و مرد و زن به نمایشگاه کتاب می آیند. چنین اتفاق فرخنده ای در میان کشورهای دیگر کمتر دیده می شود و این از جنبه ها و ریشه های فرهنگی کشور ما حکایت می کند و این که زندگی ما با کتاب آمیخته است.
 
چیت چیان ادامه داد: این اتفاق فرخنده همچنین از دین ما سرچشمه می گیرد که چنین نگاهی به کتاب وجود دارد. امسال نیز نمایشگاه خوبی برگزار شد و تعداد زیادی ناشر داخلی و خارجی در اینجا حضور دارند و من به نوبه خود برای آن ها آرزوی توفیق دارم.
 
وزیر نیرو گفت: فضای مصلی به هیچ وجه مناسب نمایشگاه کتاب نیست. نمایشگاه کتاب اقتضاهای خاص خودش را دارد و نمی شود که در مصلی هم نمایشگاه مواد غذایی برگزار شود و هم نمایشگاه مواد ساختمانی و غیره. این موضوع ممکن است به مکان مصلی آسیب وارد کند و در مجموع مصلی این آمادگی و جنبه را ندارد. همین مکان شبستان جای تنگی برای ارایه کتاب است. تهویه درستی در سالن نیست و مردم با تنه زدن به یکدیگر عبور می کنند. وقتی مردم چنین استقبالی دارند حقش این است که نمایشگاه کتاب در مکان خوبی برگزار شود.    
 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها