جمعه ۲۸ فروردین ۱۳۹۴ - ۰۸:۰۰
معرفی زندگی و کار هنری فورد در قاب کتاب

کتاب «زندگی و کار من» نوشته هنری فورد، پدر صنعت آمریکا در قرن بیستم، با بیانی ساده، اصول و تجربه‌های فورد را در تجارت و صنعت مطرح کرده است. این اثر را سازمان انتشارات جهاد دانشگاهی منتشر کرده است.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) نخستین چاپ کتاب «زندگی و کار من» نوشته هنری فورد با همکاری ساموئل کراوذر، با ترجمه مشترک دکتر ناصر نهضت و مهندس فرزانه جهادی از سوی سازمان انتشارات جهاد دانشگاهی منتشر شده است.
 
«زندگی و کار من» در قالب 19 فصل، اصول موردنظر فورد در تجارت و تجربه‌هایش در صنعت را با بیانی ساده،‌ شیوا، جذاب و در قالبی متفاوت ارائه کرده است.
 
«آغاز تجارت»، «آموخته‌های من در مورد تجارت»، «شروع تجارت واقعی»، «راز تولید و خدمت‌رسانی»، «در گیر و دار تولید»، «انسان‌ها و ماشین‌ها»، «ترس از ماشین»، «دستمزدها»، «چرا همیشه در تجارت موفق نیستیم؟»، «چیزها تا چه حد می‌توانند ارزان ساخته شوند؟»، «پول و کالا»، «پول: ارباب یا نوکر؟»، «چرا فقیر باشیم؟»، «تراکتور و کشاورزی مکانیزه»، «چرا صدقه؟»، «خطوط راه‌آهن»، «کلیات»، «دموکراسی و صنعت» و «آنچه می‌توان انتظار داشت» عنوان‌های فصل‌های این کتاب است.
 
هنری فورد در بخشی از کتابش نوشته است: «کار کردن یک امر طبیعی است؛ پی برده شده که شادی و موفقیت تنها از طریق تلاش صادقانه به‌دست می‌آیند. مشکلات بشر به‌طور گسترده‌ای اساساٌ به خاطر تلاش برای فرار از این مسیر طبیعی به‌وجود می‌آیند. من هیچ پیشنهادی فراتر از پذیرش این کامل‌ترین اصل طبیعی ندارم.»

مترجمان کتاب معتقدند که هنری فورد از نخستین کسانی است که از ایده تقسیم کار تیلور و مدیریت علمی او در راه‌اندازی کارخانه‌اش استفاده کرده است. بنابراین مطالب کتاب حاضر به‌گونه‌ای است که شامل مباحثی از درس ارزیابی کار و زمان، مبانی علم مدیریت و تئوری سازمان و درس طرح‌ریزی واحدهای صنعتی دانشجویان مقطع کارشناسی مهندسی صنایع می‌شود.
 
دانشجویان مقاطع بالاتر مهندسی صنایع و دانشجویان رشته مدیریت صنعتی نیز می‌توانند از محتوای کتاب بهره‌مند شوند. مطالعه این کتاب به تمامی کارآفرینان، نوآوران و کسانی که هم‌اکنون در تکاپوی راه‌اندازی کسب‌و‌کاری جدید هستند، پیشنهاد می‌شود.
 
در بخشی از مقدمه این کتاب می‌خوانیم: «هنری فورد نمونه بارزی از یک شخصیت کارآفرین است. صنعتگری که با تکیه بر استعدادها و قابلیت‌های فردی خویش، خالق ایده‌ای جدید و تحول‌ساز گردید. فورد رویای درشکه بدون اسب را در مسیر کار و تلاش روزانه آفرید و چون به تحقق ایده‌اش ایمان داشت، با اختصاص پول و زمان کافی، به استقبال مخاطرات آن رفت. در نهایت به ایده جدید خود در قالب کسب‌و‌کاری سودآور جامه عمل پوشاند و پدر صنعت آمریکا در قرن بیستم و بنیان‌گذار تولید انبوه صنعتی در جهان گردید.»
 
نخستین چاپ کتاب «زندگی و کار من» با شمارگان یک‌هزار نسخه در 292 صفحه، به بهای 15 هزار تومان از سوی سازمان انتشارات جهاد دانشگاهی راهی بازار نشر شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها