یکشنبه ۲۳ فروردین ۱۳۹۴ - ۱۵:۳۵
«ننه علی مادران تمام شهیدان» رونمایی می‌شود

کتاب «ننه علی مادران تمام شهیدان» که به سرگذشت یکی از مادران شهید می‌پردازد، به کوشش فرهنگسرای مهر رونمایی می‌شود.

محمد استادرحیمی، مسئول روابط عمومی مراکز فرهنگی هنری منطقه 19 به خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا) گفت: کتاب «ننه علی مادران تمام شهیدان» همزمان با هفته گرامیداشت مقام زن در فرهنگ‌سرای مهر رونمایی می‌شود.

وی افزود: این مراسم از ساعت 17 چهارشنبه، 26 فروردین 94 به مناسبت هفته گرامیداشت مقام زن، با حضور خانواده شهیدان برگزار و از پنج بانوی موفق منطقه 19 در سالن آمفی‌تئاتر فرهنگسرای مهر تقدیر خواهد شد.

به گفته وی، «ننه علی مادران تمام شهیدان» زندگی نامه مادر شهید «قربانعلی رخشانی مهماندوست» معروف به ننه‌علی است که به کوشش الناز عباسیان نوشته شده است.

عباسیان در این کتاب 85 صفحه‌ای، روایت ساده و روان از زندگی ننه علی، مادری که ۲۰ سال به صورت شبانه روز در خانه محقرش، کنار مزار فرزندش شهید «قربانعلی رخشانی مهماندوست» در قطعه 24 بهشت زهرا(س) تهران زندگی می‌کرد نوشته است. این روایت از زمان مهاجرت وی به تهران و فراز و نشیب‌های زندگی آغاز می‌شود و نویسنده از زبان دختر و نوه ننه علی نا‌گفته‌های زندگی این مادر شهید را به تصویر می‌کشد.

این کتاب مصور را انتشارات راز نهان منتشر کرده است و در پایان آن شعرها و متن‌های ادبی که تا کنون نویسندگان و شاعران درباره این مادرشهید نوشته بودند هم آمده است. فرهنگسرای مهر در خانی‌آبادنو، خیابان شهید لطیفی، کوچه تگرگ، بوستان بعثت واقع است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها