سه‌شنبه ۱۸ فروردین ۱۳۹۴ - ۱۹:۵۹
حضور نشر بافرزندان با 95 عنوان کتاب کودک در نمایشگاه کتاب تهران

علی اصغر آقامیری، مدیر انتشارات با فرزندان با بیان اینکه نمایشگاه کتاب تهران بیشتر محلی برای معرفی ناشران به مخاطبان است و صرفه اقتصادی چندانی ندارد گفت: در سال گذشته با 20درصد کاهش فروش کتاب در نمایشگاه کتاب تهران روبه‌رو بودیم و پیش بینی می‌کنیم با توجه به شرایط اقتصادی موجود امسال هم همین کاهش را تجربه کنیم.

مدیر انتشارات بافرزندان در گفت‌وگو با خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا) اظهار کرد: امسال با 95 عنوان کتاب کودک و نوجوان در بیست و هشتمین نمایشگاه کتاب تهران شرکت خواهیم کرد که حدود 25 عنوان از آنها چاپ نخست است که در مقایسه با سال گذشته افزایش دو برابری در کتاب‌های چاپ نخست داشته‌ایم.
 
علی اصغر آقامیری ادامه داد: حدود 17 عنوان از این کتاب‌ها تالیفی و بقیه ترجمه است. از جمله آنها می‌توان به مجموعه 12 جلدی «مهارت‌هایی برای زندگی بهتر» با شعرهایی از مریم اسلامی و زهرا موسوی و تصویرگری نیلوفر برومن و نسیم بهاری برای کودکان 3 تا 5 سال، مجموعه پنج جلدی «بغل می‌خوام بوس می‌خوام» سروده عزت‌الله الوندی و تصویرگری سحر حق‌گو و مجموعه سه جلدی «قصه‌های قبل از خواب» ترجمه رضی هیرمندی اشاره کرد.

وی ادامه داد: همچنین سه تا از مجموعه‌های پنج جلدی پرفروشمان در نمایشگاه کتاب تهران سال قبل با عنوان‌های «دعوا نکنیم گفت‌وگو کنیم»، «زمین عزیز من» و «غذایی که می‌خوریم» را نیز با اعمال اصلاحاتی به منظور افزایش کیفیت در بخش‌های گرافیک، قطع و جلد با حفظ همان متن قبلی منتشر کرده‌ایم که در نمایشگاه کتاب تهران عرضه خواهیم کرد.
 
آقامیری در ادامه با بیان اینکه نمایشگاه کتاب تهران بیشتر محلی برای معرفی ناشران به مخاطبان است و صرفه اقتصادی چندانی ندارد، گفت: در سال گذشته با 20درصد کاهش فروش کتاب در نمایشگاه کتاب تهران روبه‌رو بودیم و پیش بینی می‌کنیم با توجه به شرایط اقتصادی موجود امسال هم همین کاهش را در فروش تجربه کنیم. ما شرکت در نمایشگاه را بیشتر به عنوان یک هزینه تبلبغاتی می‌بینیم.
 
وی افزود: اگر تبلیغات و اطلاع رسانی بیشتر شود مسلما مراجعه و بازدید از نمایشگاه و خرید کتاب هم افزایش خواهد یافت. البته موقعیت مکانی نمایشگاه و موقعیت غرفه هر ناشر هم بر میزان بازدید مخاطبان و فروش کتاب تاثیرگذار است.
 
 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها