سه‌شنبه ۱۸ فروردین ۱۳۹۴ - ۰۹:۵۶
محسن مطلق: «جاده های خلوت جنگ» مخاطب عام ندارد

كتاب «جاده های خلوت جنگ» شامل خاطرات خودنوشت محسن مطلق از دوران دفاع مقدس از سوی انتشارات سوره مهر به چاپ چهارم می رسد.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) به نقل از پایگاه خبری حوزه هنری، چاپ چهارم «جاده های خلوت جنگ» خاطرات خودنوشت محسن مطلق از نخستین روزهای حضورش در جبهه ها به زودی روانه بازار نشر خواهد شد.

این كتاب نامزد جایزه كتاب سال جمهوری اسلامی ایران در سال 1378 شد و در همان سال نیز رتبه دوم بخش خاطره را در مراسم انتخاب كتاب سال دفاع مقدس كسب كرد.

مطلق درباره چگونگی نگارش این كتاب گفت: یك بار در جلسه ای آقای سرهنگی به چند نفر از بچه هایی كه خاطرات می نویسند پیشنهاد كرد خاطراتشان را در عرصه دفاع مقدس به صورت مفصل بنویسند كه از آن افراد تنها من خاطراتم را نوشتم.

وی «جاده های خلوت جنگ» را یك منبع تحقیقی كامل برای كسانی كه درباره مسائل اجتماعی جنگ می نویسند عنوان كرد و افزود: در این كتاب خاستگاه و محیط اجتماعی بچه هایی كه داوطلبانه به جنگ می رفتند بیان شده است.

نویسنده كتاب طنز «مگیل» تصریح كرد: این كتاب نمی تواند مخاطب عام داشته باشد و بیشتر به درد كسانی می خورد كه بر روی جنبه های خاصی از جنگ تحقیق می كنند. جامعه شناسان، روان شناسان و محققان این‌چنینی می توانند مخاطبان این كتاب باشند.

محسن مطلق می گوید: در هنگام نگارش این خاطرات از منابعی بهره برده است كه وقایع را كاملا تشریح كند تا اگر كسی خواست كار تحقیقی انجام دهد این كتاب به دردش بخورد.

كتاب «جاده های خلوت جنگ»، تولید دفتر ادبیات و هنر مقاومت حوزه هنری است كه در 655 صفحه از سوی انتشارات سوره مهر روانه بازار كتاب می شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها