چهارشنبه ۶ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۵:۳۰
وزارت ارشاد تلاش کرده بین اهالی فرهنگ عادلانه رفتار کند/ اشاعه دروغ، جعل و تحریف دور از  ادعای پیروی از اهل‌بیت(ع) است

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در مراسم اختتامیه جشنواره ملی حضرت زینب (س) در زنجان گفت: وزارت ارشاد تلاش کرده است در توزیع تسهیلات بین اهالی فرهنگ و نویسندگان عادلانه رفتار کند.

 به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در آیین اختتامیه جشنواره ملی حضرت زینب (س) گفت: تلاش کرده‌ایم در صدور مجوزها، تسهیلات و امکانات و در برخورد با اهالی فرهنگ، هنر، نویسندگان، روزنامه‌نگاران و اصحاب فرهنگ برخوردی عادلانه و برابر داشته باشیم و سعی کرده‌ایم امکانات موجود در کشور را به‌صورت عادلانه توزیع کنیم.

علی جنتی که در جمع نویسندگان و فعلان فرهنگ و هنر زنجان سخن می‌گفت تأکید کرد: ما به مدارا و تحمل باور داریم، سینه ما برای شنیدن نقد، گشاده و آماده است و در برابر تخریب‌ها نیز ترشرویی نمی‌کنیم درحالی‌که شاهدیم برخی به‌رغم شعارهای ارزشی، رفتارهای ضد ارزشی مرتکب می‌شوند.

وی افزود: اشاعه دروغ، جعل و تحریف برای دستیابی به برخی اهداف سیاسی دور از ادعای پیروی از اهل‌بیت عصمت و طهارت است که عده‌ای در پی آن هستند.

جنتی با اشاره به جوسازی‌های اخیر گفت: متأسفانه برخی دروغ و  جوسازی‌های اخیر را باور کردند و آن را مبنای قضاوت‌های نادرست خود قراردادند.

وی با اشاره به این‌که آزادی و مدارای دولتمردان از ثمرات انقلاب است، افزود: امکان برخورد با روزنامه‌هایی که به‌صراحت دروغ می‌نویسند مهیاست ولی بنای ما تحمل و  مداراست.

جنتی، بابیان اینکه دولت تدبیر و امید با شعار اعتدال بر سرکار آمده افزود: تلاش ما بر این است که اعتدال را در همه زمینه‌ها رعایت کنیم و برخورد دولت با همه اقشار برابر است و رییس جمهوری، خود را رییس‌جمهور همه مردم می‌داند و تلاش دولت بر این است که حقوق شهروندی را برای همه اقشار فراهم کند.

جنتی با تأکید بر این‌که «باید درراه استقرار ارزش‌های دینی و فضائل اخلاقی در جامعه تلاش کنیم» اظهار داشت: گاهی اختلاف‌سلیقه‌ها و ناهماهنگی‌ها هدف را به فراموشی می‌سپارد و انرژی و وقت افراد را در برخی مناطق صرف خنثی کردن یکدیگر می‌کند.

رئیس دستگاه فرهنگی کشور در بخش دیگری از سخنانش بابیان اینکه برخی از ابعاد زندگی و شخصیتی حضرت زینب (س) مکتوم مانده اظهار امیدواری کرد برگزاری جشنواره زینب (س) به شناخت بیشتر از اسوه‌های صبر و مقاومت کمک کند و سبک زندگی آنان را به الگویی فراگیر تبدیل سازد.

وی تأکید کرد: نظیر چنین جشنواره‌هایی با محوریت ائمه اطهار (ع) در سایر استان‌ها برگزار و دبیرخانه آن نیز در همان استان مستقر شود.

وی با اشاره به برگزاری جشنواره حضرت زینب (س) تحت عنوان «شکوه شکیبایی» در زنجان افزود: احیای فرهنگ عاشورا و مکتب اهل‌بیت (ع) از مهم‌ترین اهداف برگزاری چنین جشنواره‌هایی باید باشد.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی افزود: استان زنجان به‌عنوان یک استان نمونه و دارای فرهنگ و تمدن دیرینه، خاستگاه فقها و علمای بزرگی در تاریخ، ازجمله شیخ اشراق است.

وی با تقدیر از عملکرد مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان، افزود : اجرا و میزان پیشرفت‌ فعالیت‌های فرهنگی و هنری در استان زنجان رضایت‌بخش است.

علی جنتی که روز سه‌شنبه، همزمان با میلاد حضرت زینب (س) در  مراسم اختتامیه جشنواره ملی حضرت زینب (س) در زنجان سخن می‌گفت، با تقدیر از ایده برگزاری این جشنواره و برگزارکنندگان و حامیان آن، افزود: از تداوم برگزاری این جشنواره در سال‌های آینده استقبال و حمایت می‌کنیم.
 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها