سه‌شنبه ۵ اسفند ۱۳۹۳ - ۰۹:۵۱
نگارش جلد سوم «ستاره های نبرد هوایی» به پایان رسید

سرتیپ خلبان احمد مهرنیا از به پایان رسیدن نگارش جلد سوم مجموعه «ستاره های نبرد هوایی» خبر داد و گفت: جلد چهارم و پنجم این مجموعه نیز در راه است.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) به نقل از پایگاه خبری حوزه هنری، سرتیپ خلبان احمد مهرنیا نویسنده، خاطره نگار و استاد دانشگاه با بیان این كه خاطرات رزمندگان قطره قطره می تواند یك تفسیر كلی از جنگ به ما ارائه دهد، به خبرنگار پایگاه خبری حوزه هنری گفت: ما رسالت داریم این خاطرات را ثبت كنیم در غیر این صورت ابهامات بسیاری درباره جنگ برای آیندگان باقی می ماند.

وی با بیان این كه جلد چهارم این مجموعه نیز رو به اتمام است و پس از آن نگارش جلد پنجم شروع می شود، درباره كتاب «ستاره های نبرد هوایی» گفت: به عنوان مدرس دانشگاه وقتی از استراتژی جنگ های گذشته حرف می زدم، می دیدم از جنگ های صلیبی، نادرشاه و بسیاری از جنگ های سالیان سال دور اطلاعاتی در دست داریم اما دانشجوی نظامی ما در مقطع كارشناسی ارشد راجع به جنگ تحمیلی هشت ساله اطلاعات كافی و لازم را در دست ندارد و درباره آن ها چیزی نمی داند بنابراین احساس كردم باید بخشی از این اطلاعات را مكتوب كنم.

وی درباره مجموعه  چند جلدی «ستاره های نبرد هوایی» گفت: كتاب های من ذره ای از اقیانوس خاطراتی است كه از دفاع مقدس باید ثبت و ضبط شود. در این مجموعه سعی كرده ام به تمام خلبان های نیروی هوایی، كسانی كه با بالگرد، جنگنده، ترابری و ... پرواز می كردند و در هر پایگاهی كه بودند و در جریان دفاع مقدس به نوعی تلاش كردند اشاره كنم.

این خاطره نگار توضیح داد: سعی كردم خاطرات كوتاه باشند تا برای خواننده اذیت كننده و حوصله سر بر نباشند، این خاطرات را در نهایت ایجاز گردآوری كردم اما همین خاطرات خلاصه سرنخ هایی هستند كه نویسندگان متعدد كتاب هایی را از دل این مجموعه بیرون می آورند. نویسندگان می توانند از این كتاب ها آدرس گرفته و آن را دنبال كنند و به منشا اثر برسند و كتاب دیگری را رقم بزنند؛ طوری كه كتاب های متعددی از دل این مجموعه درآمده كه مهمان صخره ها و پرواز روی خاك از جمله این كتاب هاست.

سرهنگ مهرنیا از كتاب های دیگری كه در دست نگارش دارد نیز خبر داد و گفت: مشغول نوشتن كتاب دیگری نیز هستم كه جمع آوری خاطرات روز اول جنگ یعنی حمله عراق و یكم مهر 59 است كه نیروی هوایی نقش بزرگی را ایفا كرد. بخش زیادی از این كتاب نوشته شده و امیدوارم به زودی این كتاب به پایان برسد.

وی همچنین بیان كرد: كتاب خاطرات محمدجعفر وارسته، خلبان آزاده نیز به اتمام رسیده كه انتشارات سوره مهر چاپ آن را به عهده خواهد داشت و امیدوارم به نمایشگاه كتاب امسال برسد و مورد استقبال خوانندگان علاقه مند به این گونه كتاب ها واقع شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها