دوشنبه ۴ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۷:۰۳
برنامه‌های 4 کمیته نمایشگاه کتاب تهران مطرح و ارزیابی می‌شوند

نهمین جلسه شورای برنامه‌ریزی اتحادیه ناشران و کتابفروشان تهران و تشکل‌های نشر، فردا (5 اسفندماه) برگزار می‌شود؛ در این جلسه، برنامه‌های 4 کمیته «ناشران داخلی»، «ناشران بین‌الملل»، «علمی ـ فرهنگی و سرای اهل قلم» و «اطلاع‌رسانی» مطرح و ارزیابی خواهند شد.

محمدرضا توکل‌صدیقی، دبیر شورای برنامه‌ریزی اتحادیه ناشران و کتابفروشان تهران و تشکل‌های نشر در گفت‌وگو با خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) با اعلام این خبر اظهار کرد: از آن‌جا که انجام بخشی از امور نمایشگاه کتاب تهران به اتحادیه ناشران و کتابفروشان تهران و تشکل‌های نشر واگذار شده است، نمایندگانی از این اتحادیه به همراه 6 مؤسسه دیگر، شورای برنامه‌ریزی اتحادیه ناشران و کتابفروشان تهران و تشکل‌های نشر را تشکیل داده‌اند که تصمیمات مربوط به حوزه کاری صنف در نمایشگاه کتاب تهران را اتخاذ می‌کنند.
 
وی ادامه داد: در جلسات قبلی این شورا، تعرفه افزایش اجاره بهای غرفه‌‌های بیست و هشتمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران مصوب شد اما درباره مبلغ آن هنوز به نتیجه نهایی نرسیده‌ایم. البته حدود کار برای خودمان مشخص است اما چون نهایی نشده، هنوز اعلام نمی‌کنیم.
 
دبیر شورای برنامه‌ریزی اتحادیه ناشران و کتابفروشان تهران و تشکل‌های نشر افزود: مبلغ مربوط به اجاره بهای غرفه‌ها در آستانه پروسه دریافت وجه اعلام خواهد شد.
 
توکل‌صدیقی با اشاره به 4 کمیته «ناشران داخلی»، «ناشران بین‌الملل»، «علمی ـ فرهنگی و سرای اهل قلم» و «اطلاع‌رسانی» گفت: اعضای این کمیته‌ها در حال مشخص شدن است؛ این کمیته‌ها در جلسه فردای شورای برنامه‌ریزی اتحادیه ناشران و کتابفروشان تهران و تشکل‌های نشر برنامه‌ها و فعالیت‌های خود را مطرح خواهند کرد تا ارزیابی‌های لازم درباره آنها صورت بگیرد. در نهایت ویرایش نهایی این برنامه‌ها برای بررسی نهایی به شورای برنامه‌ریزی بیست و هشتمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران ارائه می‌شوند.
 
دبیر شورای برنامه‌ریزی اتحادیه ناشران و کتابفروشان تهران و تشکل‌های نشر همچنین از تشکیل 2 کمیته «مالی و قراردادها» و «اجرایی» در این شورا خبر داد و گفت: از آن‌جا که سیاست اتحادیه ناشران و کتابفروشان تهران و تشکل‌های نشر بر شفافیت در حوزه‌های مالی و اجرایی است، این دو کمیته را تشکیل دادیم.
 
وی در پایان گفت: در جلسه گذشته شورای برنامه‌ریزی اتحادیه ناشران و کتابفروشان تهران و تشکل‌های نشر، این شورا نمایندگان خود را برای حضور در 7 کمیته دیگر نمایشگاه کتاب تهران ـ کمیته‌هایی که زیر نظر اتحادیه ناشران و کتابفروشان تهران نیستند ـ به ستاد اجرایی نمایشگاه معرفی کرد تا از این طریق، هم بتوانیم خواسته‌های صنف را در این کمیته‌ها مطرح کنیم و هم بتوایم برای واگذاری کامل امور نمایشگاه کتاب تهران به اتحادیه در سال‌های آینده، کسب تجربه کنیم.
 
نهمین جلسه شورای برنامه‌ریزی اتحادیه ناشران و کتابفروشان تهران و تشکل‌های نشر فردا (5 اسفندماه) در محل اتحادیه ناشران و کتابفروشان تهران برگزار خواهد شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها