سه‌شنبه ۱۲ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۴:۴۴
کتابخانه روستای «ضامن‌جان» از مغازه‌ای کوچک تا کتابخانه «ولی‌عصر»

خلیل ملک‌محمدی، دهیار و مدیر کتابخانه عمومی «ولی‌عصر» روستای ضامن‌جان گفت: قدمت کتابخانه روستای ما به سال 1350 باز می‌گردد و نتیجه ادغام دو کتابخانه دیگر در این کتابخانه است.

خلیل ملک‌محمدی، دهیار و مدیر کتابخانه عمومی «ولی‌عصر» روستای ضامن‌جان به خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) گفت: قدمت کتابخانه روستای ما به سال 1350 باز می‌گردد؛ در این روستا ابتدا دو کتابخانه با عنوان‌های کتابخانه «مسجد اما حسین» و کتابخانه «مسجد جامع» وجود داشت که پس از تأسیس کتابخانه «ولی‌عصر» در هم ادغام  و تبدیل به یک کتابخانه شد.
 
پنج هزار جلد کتاب با موضوعات مختلف
وی افزود: پایه‌گذاران این کتابخانه، من و شهید علی لطیفی بودیم که در دوران راهنمایی تصمیم به تأسیس این کتابخانه گرفتیم.
 
ملک‌محمدی با اشاره به علاقه خود به کتاب و کتابخوانی گفت: پیش از تأسیس کتابخانه، کتاب‌ها را در مغازه کوچکی در اختیار مردم می‎گذاشتیم و پس از تأسیس نیز سعی کردیم تا فعالیت‌های فرهنگی خود را افزایش دهیم.
 
دهیار و مدیر کتابخانه عمومی روستای ضامن‌جان ادامه داد: در حال حاضر نزدیک به پنج هزار جلد کتاب با موضوعات مختلف داریم، بیشتر اعضای کتابخانه این روستا را دانش‌آموزان تشکیل می‌دهند به همین دلیل بیشتر کتاب‌ها متناسب با شرایط سنی دانش‌آموزان است.
 
بازسازی کتابخانه با بودجه‌ای افزون بر 20 میلیون تومان
وی گفت: کتابخانه ما در اواخر سال 92 با بودجه‌ای افزون بر 20 میلیون تومان بازسازی شد و توانستیم علاوه بر نوسازی تجهیزات و قفسه‌ها، شبکه کامپیوتری را به کتابخانه خود بیفزاییم.
 
ملک‌محمدی اظهار کرد: در کنار این کتابخانه، درنیمه دی‌ماه سال جاری نخستین مرکز دیجیتال روستایی در ایران را با حضور مسئولان راه‎اندازی کردیم.
 
روستای ضامن‌جان از توابع شهرستان اراک در استان مرکزی، در نخستین جشنواره انتخاب پایتخت کتاب ایران و روستاهای دوستدار کتاب، به انتخاب هیأت داوران جزو 10 روستای برگزیده شناخته شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها