یکشنبه ۲۶ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۳:۳۶
بررسی کتاب «جهان پیش رو؛ مناظره درباره جهان پس از آمریکا»

نشست نقد و بررسی کتاب «جهان پیش رو؛ مناظره درباره جهان پس از آمریکا» به همت مرکز فرهنگ و سیاست سازمان جهاد دانشگاهی تهران و انجمن علمی علوم سیاسی ایران برگزار می‌شود.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا) در نشست نقد و بررسی کتاب «جهان پیش رو؛ مناظره درباره جهان پس از آمریکا» که دوشنبه 27 بهمن‌ماه برگزار می‌شود، دکتر محمدکاظم سجادپور، مشاور وزیر امور خارجه و عضو هیات علمی دانشکده روابط بین‌الملل وزارت امور خارجه، دکتر ابراهیم متقی، عضو هیات علمی دانشگاه تهران، دکتر اصغر کیوان حسینی، عضو هیات علمی دانشگاه علامه طباطبایی و علیرضا طیب، مترجم کتاب حضور خواهند داشت و به نقد و بررسی این کتاب می‌پردازند.

کتاب «جهان پیش رو، مناظره درباره جهان پس از امریکا» نوشته نوشته سابرینا هوک، شان کلارک با ترجمه علیرضا طیب منتشر شده است. این کتاب نوعی پیش‌بینی درباره‌ مسائلی است که با گذار از سلطه‌ امریکا و قد افراشتن قدرت‌های دیگر می‌تواند پدید آید.

این کتاب مجموعه‌ای از استدلال‌های ناهمگون را از زبان دانشمندان و دست‌اندرکاران حوزه‌ سیاستگذاری در خود فراهم آورده است که نماینده‌ رشته‌های علمی و دیدگاه‌های نظری و مختلف و متعددی هستند. کتاب به‌دلیل روشن‌سازی و تمرکز روی این مناظره‌ اساسی درباره‌ آینده‌ جهان در چند دهه‌ بعد، قابل استفاده‌ دانشجویان و دانشمندان روابط بین‌الملل و سیاست جهان،‌ مسائل سیاسی امریکا، سیاست خارجی ایالات متحده و امنیت بین‌الملل است.




در این کتاب آمده است: «پرسش از این‌که سیاست جهان چند سال بعد چه شکل و شمایلی خواهد داشت ـ چه رسد به دهه‌ها بعد ـ پرسشی است که پاسخ‌گویی به آن حتی از عهده‌ یک علم اجتماعی جاافتاده نیز خارج است. عوامل دخیل بیش از حد زیادند، قوت و قدرت‌شان بیش از اندازه متغیر است و تشخیص ترکیباتی از آن‌ها که در بازی وارد خواهد شد چنان دشوار است که پیش‌بینی‌های فراگیر را غیرقابل‌ اعتماد می‌سازد.»

کتاب «جهان پیش رو، مناظره درباره جهان پس از امریکا» نوشته سابرینا هوک و شان کلارک به همت علیرضا طیب ترجمه و توسط نشر نی منتشر شده است. این کتاب در 520 صفحه در قطع وزیری و جلد شومیز  به قیمت 28 هزار تومان روانه بازار نشر شد.

نشست نقد و بررسی این کتاب دوشنبه 27 بهمن ماه از ساعت 15 و 30 دقیقه در خیابان انقلاب، خیابان لبافی نژاد، بین خیابان دانشگاه و خیابان فخررازی، پلاک یک، دفتر انجمن علمی علوم سیاسی ایران برگزار خواهد شد و شرکت در آن برای علاقه‌مندان آزاد است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها