شنبه ۱۸ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۷:۳۰
نویسندگان در مهمترین پایانه نفتی کشور حضور یافتند

گروهی از نویسندگان به همت بنیاد شعر و ادبیات داستانی ایرانیان از جزیره خارک بازدید کردند.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) به نقل از روابط عمومی بنیاد شعر و ادبیات داستانی ایرانیان، داستان‌نویسان در سفری که به همت بنیاد شعر و ادبیات داستانی ایرانیان به خارک صورت گرفت، ضمن آشنایی با جغرافیای طبیعی، اقتصادی، سیاسی و نظامی این جزیره با رییس منطقه نفتی خارک، امام جمعه و امام جماعت اهل تسنن دیدار و گفتگو کردند.

در این سفر که با گشت دریایی دور جزیره آغاز شد، اسلکه‌ها و سواحل خارک مورد بازدید قرار گرفت. نویسندگان در اولین گشت دریایی، نفتکش‌های بزرگ، چاهای نفت نزدیک به جزیره و اسلکه‌های شرقی و غربی جزیره را مورد بازدید قرار دادند.

زیارت بقعه میر محمد حنیفه، بازدید از گور معبدهای پالمیران، کلیسای نسطوریان ساحل شنی، قنات‌های جزیره و دیدن آهوهای معروف خارک، بازدید از اسکله ماهیگیری، شنا در خلیج فارس، بازدید از نفتکش سوخته کره‌ای که در زمان جنگ تحمیلی در جزیره خارک مورد حمله عراق قرار گرفته بود و... از برنامه های این گروه بود.

در برنامه سفر نویسندگان به خارک، حضور روی سکوهای نفتی هم برنامه ریزی شده بود که با توجه به پیچیدگی های شرایط آب و هوایی، این بازدید به زمان دیگری موکول شد. در پایان سفر نیز نویسندگان در دیدار با مدیران شرکت فلات قاره، نظرهای خود را راجع به جزیره خارک و فعالیت‌هایی که امکان اجرایی کردن آن ها در این جزیره وجود دارد بیان کردند.

در این سفر ادبی، نویسندگانی چون رضا امیرخانی، ابراهیم زاهدی مطلق، شهریار عباسی، خسرو باباخانی، محمدرضا بایرامی، مهدی قزلی، محسن مومنی شریف، و مصطفی خرامان حضور داشتند. گفتنی است سفر خارک سومین سفری است که بنیاد شعر و ادبیات داستانی ایرانیان برگزار کرده است. پیش از این، بنیاد شعر و ادبیات داستانی ایرانیان نویسندگان و شاعران را به مکران و طالش فرستاده بود.

 مهدی قزلی، مدیرعامل بنیاد شعر و ادبیات داستانی ایرانیان که پیش از این گزارشی از سفر خارک، تحت عنوان «خارک دفتر سومین جزیره دنیا» را در کتاب جای پای جلال منتشر کرده بود، اظهار امیدواری کرد سلسله سفرهای نویسندگان و شاعران به عنوان یک سنت قدیمی ادامه پیدا کند.

 حاشیه‌های سفر نویسنده‌ها به خارک به زودی از سوی بنیاد شعر و ادبیات داستانی منتشر خواهد شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها