پنجشنبه ۲۳ بهمن ۱۳۹۳ - ۰۹:۲۰
«تئوری ارتعاشات و کاربردهای آن در مهندسی» را بخوانید/ نوشتن و خواندن عشق من است

منصور نیکخواه بهرامی، چهره‌ ماندگار حوزه مکانیک، کتاب «تئوری ارتعاشات و کاربردهای آن در مهندسی» را برای مطالعه آخر هفته به دانشجویان پیشنهاد کرد.

دکتر منصور نیکخواه بهرامی، چهره ماندگار رشته مهندسی مکانیک، در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) درباره پیشنهاد یک کتاب برای مطالعه آخر هفته اظهار کرد: کتاب «تئوری ارتعاشات و کاربردهای آن در مهندسی» را به ویژه به دانشجویان فنی توصیه می‌کنم.
 
وی با انتقاد از کاهش آمار مطالعه در بین دانشجویان گفت: با توجه به افزایش جمعیت دانشجویان، شاهد کاهش شمارگان و تعداد کتاب به یک دهم هستیم. دانشجو باید به دنبال مطالعه منابع درسی باشد، اما امروز کتاب‌های چاپی با رشد کتاب‌های دیجیتالی و تمایل دانشجویان به فضا‌های مجازی کم‌رونق شده‌اند.
 
برخی کتاب‌ها، سال‌هاست که منبع درسی‌اند
نیکخواه بهرامی ادامه داد: به‌‌عنوان یکی از اعضای گروه انتخاب برترین کتاب‌های حوزه فنی به مناسبت هشتادمین سال تأسیس دانشگاه تهران، مشاهده کردم که بیشتر کتاب‌هایی که در چند مرحله بررسی شد، از قدیم‌‌ترین منابع درسی بوده‌اند. به‌نظر می‌رسد نه‌ تنها آمار میزان مطالعه کاهش پیدا کرده، بلکه شاهد کاهش تألیف هم هستیم.
 
استاد دانشكده مهندسی مكانيک دانشكده فنی دانشگاه تهران تصریح کرد: رشد کتاب‌های دیجیتالی، موجب شده تا درک دانشجویان نسبت به آنچه می‌خوانند عمیق نباشد. زمان تدریس به خوبی این موضوع را احساس می‌کنم؛ معضلی که باید از سوی پژوهشگران حوزه علوم اجتماعی بررسی شود. البته مشکل آمار پایین مطالعه فقط گرایش دانشجویان به فضای مجازی یا مشکلات مالی نیست، چراکه این قشر برای خرید همبرگر و پوشاک هزینه‌های قابل توجهی صرف می‌کنند.
 
معتاد نوشتنم
نیک‌خواه بهرامی درباره آخرین فعالیتش در حوزه نشر گفت: مشغول تألیف کتاب‌های «ارتعاشات غیر‌خطی و و دینامیک‌ پیشرفته» به زبان انگلیسی هستم. توجهی ندارم که چه کسی‌ می‌خواند یا نمی‌خواند؛ نوشتن و خواندن عشق من است و من معتاد نوشتنم.

 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها