سه‌شنبه ۱۹ اسفند ۱۳۹۳ - ۰۸:۴۰
همگام شدن آموزش و پرورش با دانش روز دنیا در قالب کتاب درسی و کمک درسی

محمدمسعود بهمنی، مدرس دانشگاه و مولف کتاب برگزیده «مدیریت دانش در سازمان‌ها» درباره علت برگزیده شدن این کتاب در یازدهمین جشنواره رشد گفت: خوشحالم که آموزش و پرورش با علوم جدید و به روز دنیا همگام شده و در صدد است تا این علوم جدید از قبیل مدیریت دانش و آینده پژوهی و فناوری‌های جدید به عنوان کتاب درسی یا کمک درسی به دانش آموزان آموخته شود.

محمدمسعود بهمنی، مدرس دانشگاه و مولف کتاب برگزیده «مدیریت دانش در سازمان‌ها» از سوی گروه داوری بخش اقتصاد، بازرگانی و حسابداری در یازدهمین جشنواره کتاب‌های آموزشی و تربیتی رشد، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) اظهار کرد: کتاب «مدیریت دانش در سازمان‌ها» که از سوی انتشارات نظری در 11 فصل منتشر شده، با زبانی ساده مراحل مدیریت دانش و مفهوم تجربه و مستندسازی و فرایند تصمیم‌گیری در سازمان را بیان می‌کند.
 
ضرورت توجه کشورهای اسلامی به مبحث مدیریت دانش
وی درباره ویژگی‌های این کتاب افزود: کتاب «مدیریت دانش در سازمان‌ها» از دانش به عنوان یک سرمایه، قدرت و ثروت در جهان امروزی نام می‌برد و ضرورت توجه کشورهای اسلامی به خصوص کشور ایران این مبحث را مورد تاکید قرار می‌دهد، تا بتوان با استفاده از اندوخته‌های مدیران و کارکنان، خلاقیت و نوآوری حاصل از این آموخته‌ها را به نسل جدید منتقل کرد تا از دوباره کاری و موازی کاری جلوگیری به عمل آید. با این شیوه می‌توان بازدهی و خروجی سازمان‌ها را افزایش داد.
 
بهمنی درباره علت برگزیده شدن این کتاب در یازدهمین جشنواره رشد گفت: خوشحالم که مسئولان آموزش و پرورش به خصوص سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی این سازمان، با علوم جدید و به روز دنیا همگام شده و در صدد هستند تا این علوم جدید از قبیل مدیریت دانش و آینده پژوهی و فناوری‌های جدید به عنوان کتاب درسی یا کمک درسی به دانش آموزان آموخته شود.
 
آموزش مدیریت دانش به دانش‌آموزان موجب پیشرفت آنان می شود
مولف کتاب «مدیریت دانش در سازمان‌ها» تصریح کرد: آموزش مدیریت دانش به دانش‌آموزان که آینده‌سازان ایران اسلامی هستند، موجب می‌شود تا آنان در آینده بتوانند در مباحث دانشگاهی و اجرای آن در سازمان‌های کشوری و لشگری پیشرفت کنند و کشور را به قله‌های علم و دانش و فناوری نزدیک سازند. در همین راستا، کشور نیازمند پیاده سازی مدیریت دانش، تشکیل بانک دانش و استخراج دانش در سازمان‌هاست تا بهره‌وری و بازار کار و سرمایه، بازدهی بیشتری داشته و باعث ارتقاء و پیشرفت سازمان‌ها و کشور شود.
 
وی استفاده از اصول مدیریت دانش در سازمان‌ها را نیاز زندگی امروز دانست و افزود: برخی از تجربیات در سازمان‌ها کسب می‌شوند که به دلیل ضعف در مستندسازی و ثبت آن‌ها، بعد از رفتن یکی از کارمندان سازمان از بین می‌روند و فردی که جایگزین می‌شود، باید از ابتدا با فرایندها و اصول آشنا شود که این فرایند بسیار زمان‌بر است؛ در حالی که با مستندسازی، دانش قابل انتقال است و نیروهای جدید یک سازمان در کمترین فرصت ممکن می‌توانند با شرایط حوزه کاری جدید خود آشنا شوند.
 
دانش، سرمایه‌ای ملی است
بهمنی در ادامه گفت: علم مدیریت دانش مدت‌هاست در سازمان‌های برخی کشورها به امری بدیهی تبدیل شده و به کمک آن می‌توان دانش را به عنوان یک سرمایه ملی حفظ کرد و بر سرعت رشد سازمانی افزود.
 
برگزیده یازدهمین جشنواره رشد در پایان اظهار کرد: از تمامی ناشران به خصوص انتشارات نظری که باعث پر بار شدن و پر محتوا شدن اینگونه جشنواره‌ها می‌شوند، تشکر و قدردانی می‌کنم و از این که کتاب من در این جشنواره مورد توجه داوران قرار گرفت و تقدیر شد، خدا را شاکر هستم.
 
نخستین چاپ کتاب «مدیریت دانش در سازمان‌ها» با شمارگان 500 نسخه و به بهای سه‌هزار و 500 تومان هم‌اکنون در بازار نشر موجود است.

کتاب «مدیریت دانش در سازمان‌ها» پیش از این در سال 91 در ایبنا معرفی شده است. شرح کامل معرفی این کتاب را اینجا بخوانید.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها