دوشنبه ۱۵ دی ۱۳۹۳ - ۱۶:۲۹
رمان نویسنده‌ای که می‌خواست خواننده اپرا باشد/انتشار ترجمه جدیدی از«پستچی همیشه دوبار زنگ می‌زند»

رمان «پستچی همیشه دوبار زنگ می‌زند» با عنوان اصلی «postman Always Rings T wice» نوشته جیمز.ام.کین «James Mallahan Cain» به تازگی از سوی نشر چشمه منتشر شده است. بر اساس این رمان در سال 1946 تی گارنت «Tay Garnett» فیلمی سینمایی ساخت.

خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)- کین در اول جولای 1892 در امریکا به دنیا آمد و در 27 اکتبر 1977 درگذشت. کین بازیگر سینما و روزنامه‌نگار بود. کین با وجود علاقه‌اش به اپرا سر از داستان‌نویسی درآورد. در میان آثار او رمان‌ها و داستان‌های جنایی‌اش شناخته شده‌تر است و او در این ژانر رمان‌ها و مجموعه داستان‌های قابل تأملی نوشت.

بر اساس رمان‌های کین فیلم‌های موفقی در تاریخ سینمای جهان ساخته شده و داستان‌های جنایی او در این زمینه موفقیت‌های چشمگیری به دست آورده است. ابتدای این رمان می‌خوانیم: «طرف‌های ظهر بود که از تو کامیون یونچه پرتم کردن بیرون. شب قبلش دور و بر کامیونه ول گشته بودم و به محض این‌که خزیدم زیر برزنتش خوابم برد. بعد سه هفته تو تیاجوآنا خیلی خواب لازم بودم و کماکان هم داشتم به خوابم می‌رسیدم که به طرف برزنته –برا خاطر خنک شدن موتور- زدن کنار.

یهو دیده بودن یه پایی از زیرش زده بیرون، پرتم کردن بیرون. ولی یه سیگار بهم دادن؛ من هم دیگه زدم به جاده تا یه چیزی برا خوردن پیدا کنم.»

این رمان از زاویه دید «من راوی» نوشته شده و مترجم کتاب بهرنگ رجبی سعی کرده با شکستن دیکته در متن کتاب از زبان راوی اول شخص لحن نویسنده را در این کتاب حفظ کند.

نویسنده رمان «پستچی همیشه دوبار زنگ می‌زند» در خانواده‌ای کاتولیک در «آناپولیس مریلند» متولد شد. او فرزند ارشد آوازه‌خوان اپرا بود و عشق به موسیقی را از مادرش به ارث برد اما امید و آرزویش برای این‌که یک هنرمند اپرا باشد با این حرف مادرش که گفت: «صدای تو به درد اپرا نمی‌خورد» ناکام ماند و او بعدها سر از دنیای ادبیات داستانی درآورد.

این کتاب پیش از این از سوی مترجمانی دیگری چون مرجان بخت‌مینو به فارسی ترجمه شده است.
کتاب «پستچی همیشه دوبار زنگ می‌زند» در 16 فصل و 140 صفحه با شمارگان هزار نسخه و قیمت هفت هزار و 800 تومان با ترجمه بهرنگ رجبی از سوی نشر چشمه منتشر شده است.
 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها