چهارشنبه ۱ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۲:۱۵
داستان آن‌که آب فرات را بست نوشته می‌شود

معصومه پایینی در حال نگارش اثری داستانی درباره سرداری از لشگر عمرسعد است که آب را به روی حضرت امام حسین(ع) در روز عاشورا بست و مورد لعنت مستقیم ایشان قرار گرفت.

معصومه پایینی به خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا) گفت: داستانی با موضوع عاشورایی در دست نگارش دارم و حدود یک سوم آن را به پایان برده‌ام.

وی گفت که داستانش درباره سرباز لشگر عمر سعد «زرعة‌بن ابان‌بن دارِم» است و توضیح داد: وی در روز عاشورا مانع دسترسی حسین‌بن علی (ع) به آب شد و  دستور داد: «میان حسین و آب فرات حایل شوید و مگذارید که او بر آب دست پیدا کند» زرعه سپس، خودش بر اسب سوار شد و گروهی را با خود برد تا بین حسین علیه السلام و آب مانع شوند. زرعه مورد لعنت مستقیم امام حسین (ع) قرار گرفت و در اثر مبتلا شدن به «عطش» هلاک شد.

پایینی دلیل پرداختن به این موضوع را چنین توضیح داد: برای معرفی اولیای امام حسین (ع) بسیار صحبت شده اما از معاندان ایشان و دلایل هدایت‌ناپذیریشان کمتر داستانی نوشته شده است. لازم است تا عواملی که باعث ایجاد چنین روحیاتی می‌شوند شناسایی شوند. زیرا همه ما چنین خصلت‌هایی داریم که اگر آن‌ها را نشناسیم؛ ممکن است به دام بیفتیم و امام زمان خود را نشناسیم.
  
وی نامی برای این اثر عنوان نکرد و با بیان این‌که این کتاب در قالب داستانی نیمه بلند نوشته خواهد شد، افزود: برای نگارش این داستان، مقاتل مختلف، کتاب‌های تحلیلی چون «سلوک عاشورایی» و «مراقبه‌های عاشورایی» را مطالعه کرده‌ام. همچنین در بحث‌های مربوط به تحلیل واقعه عاشورا شرکت داشته‌ام.

پایینی ادامه داد: به همراه هفت نویسنده دیگر داستان‌هایی درباره سرگذشت دشمنان امام حسین(ع) می‌نویسیم و قرار است این داستان‌ها در قالب یک مجموعه منتشر شوند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها