شنبه ۲۹ آذر ۱۳۹۳ - ۰۹:۱۷
«زندان الرشید» در نهمین نمایشگاه کتاب خوزستان نقد و بررسی شد

کتاب «زندان الرشید» نوشته دکترمهدی بهداروند عصر روز جمعه 28 آذرماه دربخش جنبی نهمین نمایشگاه کتاب اهواز مورد نقد و بررسی قرارگرفت.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) به نقل از روابط عمومی موسسه نمایشگاه های فرهنگی ایران، این نشست با حضورهمایون قنواتی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان خوزستان ، دکتر مهدی بهداروند، نویسنده کتاب«زندان الرشید» و جمعی از نویسندگان دربخش جنبی نهمین نمایشگاه کتاب اهواز برگزار شد.

 مهدی بهداروند در این نشست اظهار کرد:درکتاب زندان الرشید زندگی یکی از فرماندهان خوب استان خوزستان به خوبی به تصویرکشیده شده است.

 وی افزود: نکته مهم این کتاب به حادثه چهارم تیر 67 و روز سقوط جزیره مجنون برمی گردد. چراکه در آن روز سر لشکر شهید علی هاشمی به شهادت رسید و علی اصغر گرجی زاده به اسارت رفت.

این نویسنده دفاع مقدس افزود: در تدوین خاطرات دفاع مقدس توجه به سه ضلع خاطرات دفاع مقدس، شهدا ، خاطرات اسرا و خاطرات رزمندگان مهم است.

وی با  اشاره به قالب خاص کتاب گفت: ادبیات داستانی براساس تخیل است اما این کتاب براساس خاطرات و واقعیاتی نوشته شده که یک سرباز جنگ آن را روایت کرده است.

بهداروند خاطر نشان کرد: در کتاب موضوع ایهام استفاده شده ولی در نگارش آن به هیچ وجه اغراق وغلو نشده و سراسر داستان زندگی واقعی گرجی زاده را به تصویر می کشد .

وی با اشاره به ویرایش هشت باره کتاب با حضور نقش اول داستان، افزود: زندان الرشید از میان 1333 جلد کتاب در بحث تاریخ نگاری پذیرفته شد و جایزه کتاب سال را دریافت کرد. این بیانگر این است که این سبک کتاب نویسی درجامعه ما پذیرفته شده است.

نویسنده داستان اظهار کرد: نگارش کتاب دو سال زمان برده است و مهمترین ویژگی آن این است که زندگی رزمنده دفاع مقدس را از زمان طفولیت تا بعد از زمان آزادی را روایت می کند.

نهمين نمایشگاه کتاب خوزستان به همت موسسه نمایشگاه های فرهنگی ایران و اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان و با حمایت معاونت امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی از ٢٣ تا٢٨ آذرماه درمحل دائمي نمايشگاه هاي بين المللي اهواز برگزارشد.
 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها