سه‌شنبه ۲۵ آذر ۱۳۹۳ - ۲۱:۲۸
خاطرات امام جمعه یزد جمع آوری و تدوین می شود

سرپرست حوزه هنری یزد گفت: كتاب خاطرات آیت الله ناصری امام جمعه یزد توسط حوزه هنری استان در دو جلد گردآوری، چاپ و منتشر خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) به نقل از پایگاه خبری حوزه هنری، محمدصادق كوچك زاده با اعلام این خبر گفت: این نهاد در راستای تبیین نقش علما، روحانیون و شخصیت ها در تاریخ انقلاب اسلامی، خاطرات آیت الله محمدرضا ناصری نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه یزد را در قالب تاریخ شفاهی گردآوری و تدوین می كند.

وی افزود: این كتاب در دو جلد توسط محمد قاسمی پور مسئول دفتر فرهنگ و مطالعات پایداری امور استان های حوزه هنری كشور تدوین و به نگارش درخواهدآمد.

سرپرست حوزه هنری یزد با بیان این كه هماهنگی های لازم برای ثبت خاطرات آیت الله ناصری انجام شده، اظهار داشت: ایشان یكی از شخصیت های مطرح در انقلاب اسلامی هستند كه انتشار خاطراتشان علاوه بر ایجاد منبعی برای پژوهشگران، محققان، نویسندگان و علاقه مندان، موجب آشنایی نسل امروز و آینده با وقایع و رویدادهای انقلاب اسلامی خواهد شد.

كوچك زاده ادامه داد: آیت الله ناصری از نزدیك در جریان شكل گیری انقلاب و رخدادها و جریانات آن بوده و ناگفته های زیادی دارند كه برای تاریخ انقلاب اسلامی ارزشمند است.

وی با اشاره به این كه تاریخ شفاهی نقطه آغاز تاریخ مكتوب و مصور است افزود: این مجموعه به بررسی ابعاد زندگی و مبارزات آیت الله ناصری، همراهی ایشان با امام خمینی(ره) در سال های مبارزه با رژیم ستمشاهی و همچنین رویدادها و اتفاقات پیش و پس از پیروزی انقلاب اسلامی می پردازد.
 سرپرست حوزه هنری یزد با بیان این كه تاكنون برخی آثار از جمله سخنرانی ها، عكس و مطالب مختلفی از ایشان جمع آوری شده، اظهار كرد: امیدواریم مصاحبه های این اثر تا پایان سال جاری به انجام برسد و سال آینده شاهد چاپ و انتشار آن باشیم.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها