یکشنبه ۱۶ آذر ۱۳۹۳ - ۱۷:۵۰
«رازهای خط و نقاشیخط» کاوه تیموری رونمایی می‌شود

مراسم رونمایی از کتاب «رازهای خط و نقاشیخط: نگاهی به آثار رضا مافی» پژوهش و نگارش کاوه تیموری، 19 آذر با سخنرانی جلیل رسولی و نصرالله افجه‌ای، در عمارت عین الدوله برگزار می‌شود.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) آیین رونمایی از کتاب «رازهای خط و نقاشیخط: نگاهی به آثار رضا مافی» نوشته کاوه تیموری، از ساعت 14 چهارشنبه 19 آذر در سالن کنفرانس نگارخانه برگ «عمارت عین الدوله» برگزار می‌شود.

در این مراسم جلیل رسولی، هنرمند پیشکسوت هنرهای خوشنویسی و نقاشیخط، نصرالله افجه‌ای چهره ماندگار سال 1387 در رشته خوشنویسی، عنایت‌الله نظری نوری، هنرمند خوشنویس و محقق این حوزه و محمد مافی، برادر ارشد زنده‌یاد رضا مافی، درباره پژوهش کاوه تیموری سخنرانی می‌کنند.

کتاب «رازهای خط و نقاشیخط: نگاهی به آثار رضا مافی» با پژوهش و نگارش کاوه تیموری،‌ چندی پیش با شمارگان هزار نسخه، 248 صفحه و بهای 200 هزار تومان از سوی انتشارات سازمان زیباسازی شهر تهران در دسترس مخاطبان و علاقه‌مندان قرار گرفته است.

عمارت عین الدوله در تهران، خیابان پاسداران، میدان هروی، خیابان وفامنش، خیابان جمالی واقع است.

درباره رضا مافی
رضا مافی متولد 5 آذر 1322 و درگدشته در مهر 1361، یکی از مهم‌ترین و اثرگذارترین خوشنویسان معاصر است. این هنرمند فقید یکی از نخستین هنرمندانی است که به هنر نقاشیخط روی آورد و در توسعه و اشاعه آن به جامعه هنری ایران سهم عمده‌ای داشت.

رضا مافی از آثار حوزه نقاشیخط خود، نمایشگاه‌هایی را در کشورهای فرانسه، ایتالیا، سوییس و پاکستان برپا کرد و باعث آشنایی محافل هنری جهان با هنر نقاشیخط ایرانی شد.
 
 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها