یکشنبه ۱۶ آذر ۱۳۹۳ - ۰۸:۵۶
آیت الله نوری همدانی: کتاب های دوره پهلوی فراماسونر تربیت می کرد/ آیت الله صافی: نقش کتاب های درسی از نقش معلّمان کمتر نیست

حضرات آیات نوری همدانی و صافی گلپایگانی بر نقش مهم کتاب های درسی و تدوین کتب درسی بر اساس معارف دینی تاکید کردند.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران( ایبنا) از قم این مرجع تقلید عصر دیروز در دیدار معاون وزیر آموزش و پرورش که در قم برگزار شد، با بیان اینکه آمورزش و پرورش از  مهمترین و مقدس ترین امور است اظهار داشت: حضرت آیت الله نوری همدانی با تاکید بر لزوم تدوین کتب درسی بر اساس اصول معارف دینی گفت: کتاب های دوره پهلوی به گونه ای بود که فراماسونر و خودباخته به غرب تربیت می کرد.

وی مسئله انسان سازی را مهمترین موضوع دنیا عنوان کرد و  اظهارداشت:  باید بر برنامه ریزی بر اساس موازین دینی اهتمام داشته باشید، هر ملتی فرهنگ و اصولی برای تربیت دارد؛ ما افتخار می کنیم  که مبانی تربیتی  ما  از معارف اهل بیت(ع) و قرآن سرچشمه می گیرد.

معظم له بر لزوم تدوین کتب درسی بر اساس اصول معارف دینی تاکید کرد و ادامه داد: باید این اصول را نهادینه کرد، چرا که عملی سازی موضوعات بسیار مشکل است و باید اهتمام بیشتر به آن داشت.

این مرجع تقلید با اشاره به اینکه مولفان کتب درسی به تبیین سنن و قوانین الهی در قرآن کریم برای ارائه به دانش آموزان اهتمام داشته باشند، اظهار داشت: باید این قوانین را به دانش آموزان و نسل های انقلاب آموخت و هرجامعه ای که به قوانین الهی پایبند باشد، موفق خواهد بود.

آیت الله نوری همدانی با اشاره به تاثیر امام راحل(ره) در تعلیم و تربیت دینی در کشور، گفت: با پیروزی انقلاب اسلامی دروس آموزش و پروش دینی شد.

این مرجع تقلید با اشاره به اینکه ما میراث دار فرهنگ طاغوتی هستیم، گفت: کتاب های دوره پهلوی به گونه ای بود که فراماسونر و خودباخته به غرب تربیت می کرد.

آیت الله نوری همدانی در ادامه با تاکید بر اینکه تنها صبغه دینی کتب درسی مهم نیست، ابراز داشت: باید بیشتر به شناخت استعدادها در راستای تربیت اسلامی اهتمام داشت. دانش آموزان باید خود را برای زمینه زمینه سازی ظهور امام زمان(عج) آماده کنند.
 
 آیت الله صافی: نقش کتاب های درسی از نقش معلّمان کمتر نیست

آیت الله صافی گلپایگانی نیز با اشاره به اهمیت نقش کتاب های درسی و معلّمان در تربیت جامعه اسلامی گفتند: نقش کتاب های درسی از نقش معلّمان کمتر نیست، بلکه می توان گفت از جهاتی بالاتر است.

این مرجع تقلید عصرامروز در دیدار با رئیس سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی وزارت آموزش و پرورش اظهارداشت: وظیفه ای که به عهده شما گذاشته شده از اهمّ وظایف آموزشی و پرورشی می باشد و لازم است که مانند شما افرادی باشند که آگاهی علمی داشته باشند و اهتمام آنها به تدوین و تألیف کتاب های درسی پر بار و عمیق و مفید برای جامعه باشد.

وی افزود:هر چه شما در این راه کوشش بیشتری کنید، به بنای علمی کشور و رشد و شکوفایی دانش کمک نموده و موجب سربلندی کشور اسلامی ما می شود.

این مرجع تقلید در بخش دیگری ازسخنان خود با اشاره به اهمیت نقش کتاب های درسی و معلّمان در تربیت جامعه اسلامی گفت: نقش کتاب های درسی از نقش معلّمان کمتر نیست، بلکه می توان گفت از جهاتی بالاتر است. نسبت به معلّمان عزیز، رفتار، اخلاق و حتی طریقه صحبت کردن آنها بر دانش آموزان اثر می گذارد. همه ما به ادب و اخلاق محتاجیم و این را باید معلّم به دانش آموز بیاموزد. با اینکه نقش تربیت اولیا و والدین هم بسیار زیاد است ولی رسالت آموزگار که یک رسالت بزرگ الهی و دینی است از اهمیت بیشتری برخوردار است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها