پنجشنبه ۱۳ آذر ۱۳۹۳ - ۱۶:۵۲
تاکید وزیر ارشاد بر ضرورت ترجمه آثار مکتوب و دعوت برای حضور فعال کشورهای اسلامی در نمایشگاه کتاب تهران

دهمین اجلاس وزرای اطلاع‌رسانی کشورهای اسلامی با میزبانی ایران و با حضور وزرای اطلاع‌رسانی کشورهای اسلامی امروز در تهران به کار خود پایان داد. در این اجلاس و دیدارهای جداگانه وزیر ارشاد با وزرای اطلاع‌رسانی کشورهای اسلامی که سید عباس صالحی، معاون فرهنگی و حسین انتظامی، معاون مطبوعاتی وزیر ارشاد نیز حضور داشتند بر ضرورت ترجمه آثار مکتوب و دعوت برای حضور در نمایشگاه کتاب تهران تأکید شد.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) دهمین اجلاس وزرای اطلاع‌رسانی کشورهای اسلامی با شعار همگرایی رسانه‌ای برای ایجاد صلح و آرامش در جهان اسلام شامگاه دیروز 12 آبان 1393 به کار خود پایان داد.

در پایان این اجلاس علی جنتی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی از همکاری و مشارکت کشورهای اسلامی و دبیرخانه سازمان همکاری‌های اسلامی و تمامی دست اندرکاران این اجلاس قدردانی کرد و گفت: در مجموع مباحث مطرح شده در این اجلاس و قطعنامه‌های 9 گانه تصویب شده از سوی اعضای این دوره از اجلاس زمینه مناسبی برای مقابله با خشونت و افراطی‌گری و نشان دادن چهره واقعی اسلام در جوامع بشری است.

وی افزود: در شرایطی که دنیای اسلام از برخی مشکلات و مسائل رنج می‌برد امیدوارم با قطعنامه‌های تصویب شده در دهمین دوره اجلاس وزرای اطلاع‌رسانی کشورهای اسلامی و با همکاری و همفکری با یکدیگر در حوزه رسانه‌ای بتوانیم به ایجاد صلح و آرامش در جوامع اسلامی  کمک کنیم.

جنتی گفت: برای میزبانی یازدهمین دوره برگزاری اجلاس وزرای اطلاع رسانی کشورهای اسلامی دو پیشنهاد از سوی کشورهای تونس و آذربایجان به دبیرخانه این اجلاس اعلام شده است؛ که پس از بررسی نتیجه نهایی آن اعلام و کشور میزبان برای برگزاری دوره آینده اجلاس وزرای اطلاع‌رسانی کشورهای اسلامی اعلام خواهد شد.

نگاهی به مهم‌ترین بخش‌های سخنان علی جنتی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در دیدار با وزرای اطلاع‌رسانی کشورهای اسلامی
 
دیدار کنندگان مهمترین بخش سخنان وزیر ارشاد
در دیدار با معاون وزیر اطلاع‌رسانی کویت همگرایی رسانه‌ای میان کشورهای ایران و کویت بر گسترش و تقویت روابط میان ملت‌های دو کشور در حوزه‌های مختلف از جمله آشنایی با آداب و رسوم و آثار فرهنگی و هنری آنها می‌افزاید.
در دیدار با دبیر شورای عالی تبلیغات امارات متحده عربی استفاده از وسایل ارتباط جمعی و رسانه های مختلف دولت های اسلامی نقش به سزایی در اتحاد و ارتباط رسانه‌ای میان این کشورها دارد.
در دیدار با وزیر حج و اطلاع‌رسانی کشور عربستان سعودی توجه به موضوع فرهنگ حج
در دیدار با وزیر اطلاع‌رسانی بنگلادش کشور ایران آمادگی گسترش هرگونه فعالیت فرهنگی و هنری برای توسعه روابط با کشور بنگلادش را دارد تا به مبادله اطلاعات و تجربیات در زمینه‌های مختلف از جمله سینمایی، تئاتر، موسیقی، هنرهای تجسمی، هنرهای نمایشی، ترجمه کتاب و ... بپردازند.
در دیدار با وزیر اطلاع‌رسانی فلسطین آمادگی داریم تا در برگزاری نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران غرفه‌ای را برای ارائه آثار و کتاب‌های مربوط به فلسطین اختصاص دهیم تا مردم کشورمان بیش از پیش با مظلومیت مردم بی‌گناه فلسطین آشنا شوند.
در دیدار با دبیرکل سازمان همکاری‌های کشورهای اسلامی ضروری است تا در پایگاه اطلاع‌رسانی سازمان همکاری‌های اسلامی به معرفی شخصیت‌های بزرگ اسلامی برجسته و آثار آن‌ها در زمینه‌های مختلف پرداخته شود زیرا این اقدام نقش مؤثری در پیشرفت علم، ادب و معارف اسلامی دارد.
جمع بندی - توجه به آثار مکتوب و ترجمه کتاب
- معرفی آثار شخصیت‌های جهان اسلام
- دعوت از کشورهای اسلامی برای حضور فعال در نمایشگاه کتاب تهران
 
 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها