چهارشنبه ۱۶ مهر ۱۳۹۳ - ۱۲:۰۰
مراسم بزرگداشت روز حافظ با حضور رئیس سازمان میراث‌ فرهنگی

مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی وگردشگری فارس از آماده‌سازی مجموعه فرهنگی، تاریخی آرامگاه حافظ برای برگزاری مراسم ویژه یاد روز حافظ خبر داد. همچنین نمایشگاه آثار خوشنویسان معاصر ایران به مناسبت بزرگداشت حافظ در موزه خط و کتابت میر عماد گشایش می‌یابد.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا) به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی استان فارس، مصیب امیری گفت: مجموعه فرهنگی، تاریخی آرامگاه حافظ به دلیل جایگاه و اهمیتی که در ابعاد ملی و بین‌المللی به لحاظ حضور مقامات رسمی وگردشگران داخلی و خارجی دارد به طور دائم مورد توجه مسوولان ذیربط بوده و آمادگی میزبانی از این گونه برنامه‌ها را دارد. 

وی افزود: اما فرصت پیش آمده برای برگزاری مراسم یادروز حافظ نیز این ا مکان را می‌دهد تا برخی از نواقص برطرف شود به طوری که اجرای عملیات رنگ آمیزی در بخش‌های مورد نیاز، بررسی تأسیسات آب، برق، تلفن، نورپردازی، رسیدگی به فضای سبز با طرحی نوین و پاکسازی کامل محوطه مجموعه از جمله اقداماتی است که هم اکنون درحال اجرا است. 

امیری درباره برگزاری مراسم بزرگداشت یادروز حافظ گفت: مراسم بزرگداشت یادروز حافظ با حضور اهالی شعر و ادب و فرهنگ و دوستداران خواجه اهل راز و نیز مسئولان ارشد استان و کشور از ساعت 19 شامگاه شنبه 19 مهرماه در جوار بارگاه ملکوتی حافظ برگزار می‌شود و در روز یکشنبه 20 مهرماه گلباران آرامگاه حافظ با حضور جمعی از دوستداران حافظ، ادبا، شعرا و فرهیختگان و نیز مسئولان این استان برگزار می‌شود. 

مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی وگردشگری فارس افزود: همچنین در 20 مهرماه سخنرانی‌های علمی با حضور تعدادی از حافظ‌پژوهان با عنوان معرفی شرح‌های معتبر بر حافظ در تالار مرکز اسناد و کتابخانه ملی فارس برگزار می‌شود. 





نمایشگاه آثار خوشنویسان معاصر ایران گشایش می‌یابد
 

به مناسبت روز بزرگداشت حافظ، نمایشگاه آثار خوشنویسان معاصر ایران روز بیستم مهرماه سال‌جاری در موزه خط و کتابت میر عماد گشایش می‌یابد. 

به نقل از روابط عمومی مجموعه سعدآباد، در این نمایشگاه آثار خوشنویسان معاصر ایران با اقلام نستعلیق و شکسته نستعلیق و با مضامین اشعار حافظ از 20 مهر به‌مدت 10 روز در موزه خط و کتابت میرعماد واقع در مجموعه سعدآباد به نمایش گذاشته می‌شود. 

استاد عباس نوری، استاد محمد شهبازی، استاد علی آقاحسینی، استاد غلامرضا سپهری، آقای رحیمی عهد، استاد صفر نورزاد، استاد اسفندیار ستارپور، آقای حافظ شیرازی استادان شرکت‌کننده در این برنامه هستند.
همچنین برنامه جانبی نمایشگاه شامل دو سخنرانی درباره ارتباط هنر خوشنویسی و اشعار حافظ و معرفی دیوان شعر حافظ شیرازی به‌خط میرعماد است که ساعت 15 روز یکشنبه 20 مهرماه در سالن سینمای کاخ ملت سعدآباد برگزار خواهد شد. 

این نمایشگاه تا پایان مهرماه دایر است و علاقه‌مندان می‌توانند برای بازدید همه روزه (به جز دوشنبه‌ها) از ساعت 9 صبح تا 16 و 30 دقیقه به موزه میرعماد واقع در مجموعه فرهنگی تاریخی سعدآباد مراجعه کنند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها