یکشنبه ۱۳ مهر ۱۳۹۳ - ۰۶:۲۲
طرح ملی کتاب و کتابخوانی در برج میلاد

ناهید مهدوی اصل، طراح بازی در زمینه مهارت‌های زندگی از برگزاری طرح ملی کتاب و کتابخوانی همزمان با روز جهانی کودک در برج میلاد تهران خبر داد.

مهدوی اصل به خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا) در زمینه مهارت‌های زندگی و گفت: با همکاری وزرات فرهنگ و ارشاد اسلامی و وزارت آموزش و پرورش می‌خواهیم طرح ملی کتاب و کتابخوانی را اجرا کنیم. در این طرح با استفاده از روش قصه و بازی سعی می‌کنیم مهارت کتابخوانی را در کودکان ایجاد کنیم.

این پژهشگر بازی‌های سنتی ایران افزود: نخستین برنامه این طرح، سی‌ام مهرماه، همزمان با روز جهانی کودک، با حضور حدود هزار و 500 دانش‌آموز در برج میلاد برگزار می‌شود. این طرح 20 اجرا در دبستان‌های مناطق مختلف خواهد داشت و پیش‌بینی می‌شود حدود هشت‌هزار دانش‌آموز بتوانند از این طرح استفاده کنند.

در این طرح کتاب «بازی کنیم، بخندیم» را به صورت رایگان در اختیار بچه‌ها قرار می‌دهیم و من به عنوان نویسنده این کتاب درباره آن با بچه‌ها صحبت خواهم کرد. درواقع کودکان به‌وسیله این کتاب علاوه بر این‌که با فرهنگ ایرانی آشنا می‌شوند، انگیزه کتابخوانی، خودشناسی، احترام به قوانین و مقررات، غلبه بر ترس، دقت و اعتماد به نفس نیز در آنها ایجاد می‌شود.

مهدوی اصل ادامه داد: زمانی‌که بچه‌ها به شکل عملی این قصه‌ها را می‌بینند و در بازی‌ها شرکت می‌کنند، تصویرسازی ذهنی در آنها ایجاد می‌شود و از داستان لذت می‌برند و این احساس لذت سبب می‌شود آنها هرگز موضوع این بازی و قصه‌ای را که مطرح شده است فراموش نکنند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها