یکشنبه ۶ مهر ۱۳۹۳ - ۰۹:۳۴
حل معمای شرلوک هولمز با نمایش نسخه خطی داستان

قرار است ماه آینده برای نخستین بار نسخه اصلی «ماجرای مشتری عالی‌مقام» که یکی از 12 داستان شرلوک هولمز نوشته «سر آرتور کانن دوئل» است، در نمایشگاه بزرگی در موزه لندن به نمایش درآید.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) به نقل از گاردین، تاکنون در این داستان، هویت واقعی فردی که به نزد دکتر واتسون و هولمز آمد و از آن‌ها کمک خواست برای خوانندگان مشخص نشده بود و اکنون با نمایش نسخه اصلی داستان، طرفداران هولمز قادر خواهند بود سرنخ‌هایی را برای حل این معما از دست‌نوشته کانن دوئل پیدا کنند.

پس از مرگ کانن دوئل در سال 1930، دختر او نسخه خطی این کتاب را به ارث برد و به ملت اسکاتلند اهدا کرد. پس‌ازآنکه وارث کانن دوئل در سال 1997 در سن 84 سالگی درگذشت، وکیل او از وصیتش مبنی بر اهدای نسخه خطی شرلوک هولمز به موزه‌ای در ادینبورو سخن گفت.

کانن دوئل در دانشگاه ادینبورو پزشکی خواند و تصور می‌شود که کارآگاه داستان‌هایش را با الهام از استاد «جوزف بل» که در سال 1877 با او ملاقات کرد، خلق کرده باشد.

این نسخه خطی، پاییز امسال از سوی کتابخانه ملی اسکاتلند که اکنون مالک آن است، به نمایشگاه موزه لندن امانت‌داده می‌شود تا برای عموم به نمایش درآید.

این داستان پلیسی در سال 1924 نوشته و در 1927 منتشر شد. داستانی که بیان می‌کند چگونه شرلوک هولمز یک زن جوان انگلیسی را از ازدواجی مرگبار نجات می‌دهد. این داستان در آخرین مجموعه هولمز با عنوان «کتاب موضوعی شرلوک هولمز» که شامل 12 داستان کوتاه است منتشرشده است.

متصدی نمایشگاه جدید شرلوک هولمز گفت: داستان «مشتری عالی‌مقام» که تلاشی خشونت‌آمیز برای کشتن هولمز را روایت می‌کند، مهم است زیرا یکی از موضوعات اصلی نمایشگاه را تأیید می‌کند و آن این است که شرلوک هولمز جاودانه است و همه تلاش‌ها برای کشتن او بی‌نتیجه می‌ماند.

درهای نمایشگاه در تاریخ 17 اکتبر به روی بازدیدکنندگان گشوده می‌شود و تا 12 آوریل 2015 به کار خود ادامه می‌دهد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها