یکشنبه ۶ مهر ۱۳۹۳ - ۱۹:۱۸
سمینار نقش ابرداده توصیفی در کنترل واژگان و بهبود پیوندهای معنایی واژگان کتابی / نمایشگاه کتاب فرانکفورت 2014

مرکز دانش الکترونیک/اسکوپ، در نمایشگاه کتاب فرانکفورت سمیناری بانام «نقش ابرداده/ Metadata در کنترل واژگان و بهبود پیوندهای معنایی بانک اطلاعات کتاب» برگزار می‌کند.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) 8 اکتبر ساعت 10 الی 10:20 صبح چهارشنبه 16 مهر، کمپانی اسکوپ، که در زمینه بانک اطلاعات کتاب تخصص داشته و سرویس‌های دانش‌محور ارائه می‌کند در سالن 4.2 (سالنی که خانه کتاب ایران در آنجا غرفه دارد) درباره نقش ابرداده ها و پیوندهای معنایی در بانک اطلاعات کتاب و مطالعات و یافته‌های خود را عرضه می‌کند.

ریچ کوبل قائم‌مقام و مدیر بخش توسعه اقتصادی اسکوپ سخنران اصلی خواهد بود که چالش‌های پیش روی ناشران درباره بالا بردن کیفیت محتوای اثر و ایجاد پیوندهای معنایی در مفاهیم بانک اطلاعات کتابی را موردبحث و بررسی قرار خواهد داد.

وی بر فراداده عمومی برای بازیابی اطلاعات در کوتاه‌ترین زمان ممکن تأکید کرده و نشان خواهد داد که چگونه با واژگان کنترل‌شده برای ابرداده توصیفی در کنار هستی‌شناسی و تخصص در واژه‌های وصفی می‌توان راه‌حل مناسبی را برای اتصال واژگان در بانک اطلاعات مربوط به کتاب ایجاد کرد. همچنین وی بر فاکتور دقیق و معتبر بودن واژگان معنایی برای بازیابی اطلاعات تأکید می‌کند که با معماری هوشمند کشف محتوا، ابرداده توصیفی پیوندهای معنایی خاصی را ایجاد می‌کند.

کمپانی اسکوپ با غنی‌سازی اطلاعات توصیفی، بانک اطلاعات خوبی در حوزه کتاب ایجاد کرده و در سرویس‌های عرضه‌شده صحت و دقت متنی را بالابرده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها