یکشنبه ۱۶ شهریور ۱۳۹۳ - ۱۴:۰۸
محبوبیت رئیس جمهور فرانسه از 20 به 13 سقوط کرد/ وقتی زن سابق اولاندآبرویش را در فرانسه ریخت!

کتاب «تشکر برای این لحظه» رکورد پرفروش‌ترین کتاب فرانسه در پنج سال اخیر را زد و ضمن تجدید چاپ توسط ناشر باعث شد تا محبوبیت رئیس جمهور فرانسه از 20 به 13 سقوط کند، چرا که همسر سابق وی در این کتاب با رو کردن دست وی، آبرویش را ریخته است.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا) به نقل از فیگارو، کتاب «تشکر برای این لحظه» نوشته «والری تریرویلر» پس‌ازاینکه اواخر هفته گذشته فروش چشمگیری داشت، در انتظار چاپ مجدد از سوی ناشر است.
مدیر فناک، فروشگاه زنجیره‌ای محصولات فرهنگی در فرانسه، در گفت‌وگو با بخش ادبیات فیگارو اعلام کرده است که از زمان انتشار این کتاب، 27 هزار جلد از آن را به فروش رسانده است. این در حالی است که صبح روز جمعه در نصف روز، با فروش 15 هزار جلد، این کتاب رکود فروش کتاب در پنج سال اخیر را شکست. سایت اینترنتی فناک از 10 سپتامبر/19 شهریور و سایت آمازون از 13 سپتامبر/22 شهریور فروش آن را آغاز می‌کنند. همچنین فناک نسخه الکترونیکی آن را نیز در قسمت ebook آماده و باقیمت 15 یورو به فروش می‌رساند. قیمت نسخه چاپی این کتاب 20 یورو است.
انتشارات آرِن که چاپ این کتاب را عهده دارد در ابتدا 200 هزار نسخه از آن را چاپ کرد و روز پنجشنبه 100 هزرا نسخه از آن در کتاب‌فروشی و در دسترس عموم قرار گرفت. ناشر روز جمعه به بخش ادبیات فیگارو گفته است که چاپ مجدد آن از هم‌اکنون در جریان است. البته به عقیده ناشر کتاب، باید تا روز سه‌شنبه منتظر ماند تا دید چه تعداد از آن‌ها به فروش می‌رسد تا در مورد تعداد تجدید چاپ کتاب انتقام‌جویی والری ترویلر تصمیم گرفت.
گفتنی است کتاب سرزمین پادشاهی از امانوئل کریر که قبل از انتشار این کتاب، در صدر فروش‌ کتاب فصل قرار داشت، پس‌ازاینکه از اخذ جایزه گنکور جا ماند، در مورد کتاب والری ترویلر گفت: کتاب بانوی اول سابق فرانسه یک کتاب انتقام‌جویی است. اما من نمی‌دانم آیا مگر من از وی بافضیلت تر بوده‌ام؟
از سوی دیگر ژاک دو سنت ویکتور، مورخ و استاد دانشگاه پاریس 8، با اشاره به رسوایی اولاند با کتاب والری یادآور دربار سلطنتی فرانسه شده و گفت تاکنون کسی جرئت نکرده بود این نوع مسائل دربار سلطنتی را با صدای بلند بگوید و فاش کند.
وی افزود افشای زندگی شخصی رئیس‌جمهور منجر شد تا این کتاب برای مفسران در اولویت قرار بگیرد. چراکه در طول جمهوری پنجم از سال 1958، هیچ کتابی به این اندازه جرئت نکرده بود وارد حریم خصوصی دولتمردی شود وزندگی خصوصی‌اش را برملا کند.
اما ازآنجایی‌که گویی دولتمردان فرانسوی به این نوع رابطه علاقه داشته و آن را عادی تلقی می‌کنند، نیکلا سارکوزی، رئیس‌جمهور سابق فرانسه، نیز دو ماه پس از انتخاب شدنش در انتخابات سال 2007 به والری پیشنهاد دوستی داده بود. پاتریک ماچورت نویسنده فرانسوی در کتاب «همه‌چیز را بگو» نیز به زندگی شخصی سارکوزی می‌پردازد و چیزهای ناگفته‌ای را از زندگی وی فاش می‌کند. او در این کتاب آورده است که پیشنهاد دوستی به والری، زمانی صورت گرفت که سارکوزی در بحبوحه طلاق زن اولش بود. والری با سارکوزی بسیار بدبرخورد کرد و حتی او را «دهاتی» خواند. اما «تشکر برای این لحظه» خیلی فراتر از این رفته و کاملاً در حریم خصوصی اولاند واردشده است.
از سوی دیگر خبرنگار روزنامه فیگارو که از افشای این کتاب به‌عنوان «سونامی سیاسی» یادکرده است، گفت تریرویلر در این کتاب 320 صفحه‌ای جرئت کرده است پاسخ تحقیرشدن و رفتارهای زشت و زننده، نازیبا و نامناسب فرانسوا اولاند را بدهد.
جالب است بدانید با انتشار این کتاب و با آبروریزی رئیس‌جمهور فرانسه، نتیجه یک نظرسنجی نشان داد که محبوبیت اولاند از 20 به 13 درصد سقوط کرده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها