یکشنبه ۹ شهریور ۱۳۹۳ - ۱۲:۴۰
توصیه محمود حکیمی به نویسندگان جوان در سالروز تولدش

امروز،نهم شهریور،سالروز تولد محمود حکیمی ، نویسنده و دین پژوه با سابقه ایران است. وی در یادداشت خود می‌نویسد: توصیه من به نویسندگان جوان این است که تمام ذهنیت خود را برای تبلیغ آموزه های دینی، خصوصا در قالب داستان، به عنوان قالبی همه فهم و همه گیربه کار گیرند.

خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)- محمود حکیمی  که هم اکنون در مرز هفتاد سالگی است، دریادداشت کوتاهی که در اختیار ما قرارداده توصیه هایی خواندنی برای نویسندگان نسل جوان دارد.

متن این یادداشت به این شرح است: بعد ازفرو پاشی نظام اتحاد جماهیر شوروی، گرایشی امیدوار کننده به دین در سراسر جهان پیدا شده که مسئولیت نویسندگان در تبلیغ هرچه بیشتر ادیان توحیدی را افزون کرده است.

شرایط جهان امروز به گونه ای است که نویسندگان جوان با تکیه بر تجربیات گذشتگان باید به اهل بیت(ع) توجه ویژه داشته باشند و با قلم خود موجبات گرایش هرچه بیشتربه دین را فراهم آورند.

همان گونه که مستحضرید بسیاری از نویسندگان و اندیشمندان جهان به سمت مذهب تشیع آمده اند و همین امر باعث نگرانی دشمنان بسیار از جمله سلفی ها شده است، پس مسئولیت ما در وضعیت کنونی این است که هرچه بیشتر موجبات ناامیدی دشمنان اسلام را فراهم کنیم.

نویسندگان جوان، خصوصا آنهایی که دغدغه نوشتن برای کودکان و نوجوانان را دارند باید به این امر واقف باشند که تبلیغات ادیان و شبه ادیان شرقی مانند بودایی ها و هندو ها به شکل حیرت آوری گسترش یافته و برماست که تبلیغ برای ادیان توحیدی را سرلوحه کار قرار دهیم و در نوشته هایمان لحاظ کنیم.

توصیه من به نویسندگان جوان این است که تمام ذهنیت خود را برای تبلیغ آموزه های دینی، خصوصا در قالب داستان، به عنوان قالبی همه فهم و همه گیربه کار گیرند.

***
محمود حكيمی نخستين آموزه‌های دينی را در هيات‌های مذهبی و در نشست‌های دينی مسجد لرزاده آموخت و در پنج‌سالگی به مدرسه‌ آمادگی برهان رفت که از سوی شيخ علی‌اکبر برهان، امام‌ جماعت مسجد لرزاده راه‌اندازی شده بود. حکيمی پس از يک‌سال و نيم تحصيل در مدرسه‌ برهان به دبستان بندار رازی رفت. مطالعه مجلات دانش‌آموز در سر كلاس درس به پيشنهاد معلمان که وزارت و آموزش و پرورش آن را منتشر می‌کرد و تشويق معلمان و احداث كتابخانه در مدرسه، باعث علاقه روزافزون ایشان به كتاب و نوشتن شد و عشق خواندن و نوشتن را در او نهادينه کرد که تا امروز ادامه دارد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها