یکشنبه ۹ شهریور ۱۳۹۳ - ۰۸:۳۱
استقبال شدید چینی‌ها از نمایشگاه کتاب پکن / کتاب‌های الکترونیکی با سریع‌ترین رشد فروش

ترافیک سنگین در طول راهرو سالن بین‌المللی در روز دوم نمایشگاه بین‌المللی کتاب پکن/BIBF نشانه خوبی برای غرفه داران است و از همه مهم‌تر دیدن غرفه‌های متعلق به سازمان‌های حقوقی است که اغلب در حال مهر و امضا و ثبت معاملات ادبی هستند.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) «جکی هوآنگ» نماینده موسسه «اندرو نورنبرگ» گرایش به‌سوی همه رده‌های سنی به‌خصوص زیر 12 سال در نمایشگاه امسال از سوی بازدیدکنندگان بی‌نظیر است و کتاب‌هایی با سبک جدید، کتاب‌های مقوایی ضخیم (Board Book) و ... مورد استقبال شدید قرارگرفته و بازار همچنان تشنه تصویرگری‌های بی‌بدیل است که داستان‌های اخلاقی و ارزش‌های اجتماعی را به تصویر کشیده‌اند.

هوآنگ می‌گوید والدین برای ترویج سواد و دانش فرزندانشان به بهترین روش مشتاقانه در کنار بچه‌های خود در نمایشگاه حضور یافته و ویراستاران و معلمان نیز در سالن‌های مربوطه ایده‌های نو را ردوبدل می‌کنند.

در نمایشگاه امسال استقبال از کتب علوم اجتماعی بین بازدیدکنندگان همچنان ادامه داشته و البته عناوینی مانند مدیریت موضوعی است که به سردی گراییده است ولی کتب اجتماعی و روان‌شناسی درباره والدین همچنان داغ است.

گرایش دیگری که در نمایشگاه امسال پکن به چشم می‌خورد به گفته هوآنگ، ای بوک شدن داستان‌های تجاری و خواندن آن‌ها به‌صورت الکترونیکی بین بازدیدکنندگان افزایش‌یافته است.

لیست پرفروش موسسه هوآنگ کتاب‌های «دن براون» و «آلیس مونرو» در ماه‌های اخیر بوده و آن‌ها حداقل 1000 عنوان کتاب فروخته‌اند.

همان‌طوری که گفته شد یکی از بزرگ‌ترین تغییرات در نمایشگاه امسال کتاب پکن، چاپ و نشر الکترونیکی و کتاب‌های الکترونیکی است که اغلب ناشران، با راه‌اندازی سایت‌های فروش آنلاین کسب‌وکار جدید خود را رونق داده‌اند.

بالا بودن رقم سود کتب الکترونیکی قابل دانلود برای ناشران باعث شده تا به‌سوی این نوع کتاب‌ها هجوم بیاورند و کاربران نیز با در اختیار داشتن انواع کتاب‌خوان‌ها مانند گوشی هوشمند و تبلت به این روند سرعت بخشیده‌اند.

«جاشوآ کوپرارد»، مدیر انتشارات کوپرارد با توجه به اولین حضور در نمایشگاه پکن بر ایجاد ارتباط مستقیم ویراستارها و ناشران برای توسعه کارها تأکید کرده و گفت چالش زبانی و فرهنگی برای توسعه در بازارهای خارجی همواره وجود داشته و درک طرف مقابل برای غلبه بر این مشکل ضروری به نظر می‌رسد. انتشارات کوپرارد با سری کتاب‌های «هوش فرهنگی» / اطلاعات جامع درباره کشورهایی که از آن‌ها نمی‌دانیم، و توزیع آن توسط «پنگوئن رندوم هاوس» سعی کرده مردم سایر نقاط دنیا را بافرهنگ‌ها و کشورهای مختلف آشنا کند و در مورد چین جاشوآ می‌گوید خوب است مردم چین توسط که بسیار سریع جلو می‌روند، نیاز به دانستن درباره سایر مردم جهان دارند و حالا با شریک چینی خود (FLTRP) عناوین مشابه را توسعه می‌دهد.

«هاینزپابلیشینگ» که برای پنجمین سال در نمایشگاه پکن حضور پیدا می‌کند، از «برند»/Brand شدن خود خوشحال بوده و ارتباط با ناشران چینی برای تسخیر بیشتر بازار را جزو استراتژی‌های خود قرار داده است.

فروش کتاب‌های آشپزی و هنری خارجی نیز در نمایشگاه امسال پکن و خرید این نوع کتاب‌ها توسط چینی‌ها خیلی خوب بوده است.

همچنین نسل جدید و متمول چین نیز گرایش خاصی به خرید کتاب‌های خارجی به زبان‌اصلی پیداکرده‌اند و این نوع بازدیدکنندگان نیز کتاب‌های موردعلاقه خود را یافته و از نمایشگاه خرید کردند.

نمایشگاه بین‌المللی کتاب پکن که از 27 آگوست شروع شده، امروز یکشنبه 31 آگوست/ 9 شهریور1393 به کار خود پایان می‌دهد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها