پنجشنبه ۶ شهریور ۱۳۹۳ - ۱۰:۱۲
انتشار 600 عنوان کتاب و 140 لوح فشرده با موضوع حضرت معصومه (س)

محمدرضا رضوان‌طلب‏، مدیر مسئول انتشارات زائر می‌گوید: این مرکز از سال 74 تا کنون 600 عنوان کتاب که اغلب آن با موضوع حضرت معصومه (س) است منتشر کرده است. از مهمترین این آثار می‌توان به مجموعه 28 جلدی «ستارگان حرم» اشاره کرد. گسترش مراکز توزیع فروش و ورود به عرصه کتاب‌های دیجیتال از مهمترین چشم‌اندازهای این انتشارات است.

خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) ـ اول ذی‌القعده مصادف است با ولادت حضرت معصومه (س). انتشارات «زائر» که سالهای متمادی  در استان قم حضور دارد، ناشری است که به صورت تخصصی درباره حضرت معصومه (س) فعاليت می‌کند.

محمدرضا رضوان‌طلب، مدیر مسئول انتشارات «زائر» درباره تاریخچه تاسیس این انتشارات می‌گوید: انتشارات زائر در سال 1374 مجوز انتشار گرفت و از آن سال تاکنون نزدیک به 600 عنوان کتاب در شمارگان مختلف منتشر کرده است که از جمله آثار مهم آن می‌توان به مجموعه 9 جلدی «مسند علی بن ابراهیم قمی» به کوشش حجت‌الاسلام احمد عابدی اشاره کرد که به زبان عربی منتشر شده است. همچنین این انتشارات مجموعه 28 جلدی «ستارگان حرم» را نیز منتشر کرده که هر یک از جلدهای آن به زندگی‌نامه شخصیت‌های دینی که در آستان حضرت معصومه (س) دفن هستند اختصاص دارد. جلد 29 این مجموعه نیز به‌زودی منتشر خواهد شد.

وی ادامه می‌دهد: مجموعه انتشاراتی زائر آثار زیادی را از پژوهشکده علامه طباطبایی وابسته به آستان مقدس حضرت معصومه (س) چاپ کرده است. البته این پژوهشکده اتاق فکر ماست و کارهای پژوهشی که توسط این مرکز انجام می‌شود توسط انتشارات زائر منتشر می‌شود.

وی با بیان این‌که در ترسیم اهداف خود حرم حضرت امام رضا (ع) را الگو قرار داده می‌افزاید: همانطور که می‌دانید انتشارات «به نشر» وابسته به آستان مقدس رضوی مسئولیت انتشار کتب تخصصی امام رضا(ع) را بر عهده دارد. ما نیز در انتشارات زائر مسئولیت انتشار آثار ویژه حضرت معصومه (س) را بر عهده داریم. 

به گفته این مقام مسئول، این انتشارات در بخش کودکان نیز تاکنون 70 عنوان کتاب منتشر کرده است که بیشتر درباره حضرت معصومه (س)، جشن تکلیف و ... است. همچنین این مرکز در بخش قرآن، ادعیه، کتب دعا و مفاتیح الجنان فعالیت‌های گسترده‌ای دارد. علاوه بر این، انتشارات زائر در زمینه چاپ کتاب‌های عربی نیز فعالیت مي‌كند و آثار زیادی را در این زمینه در اختیار مخاطبان قرار داده است. 

رضوان‌طلب درباره مشکلات موجود در انتشارات زائر می‌گوید: طی سال‌های اخیر گرانی کاغذ موجب شد ما نیز مانند انتشاراتی‌های‌ دیگر با مشکلات مختلف دست و پنجه نرم‌ کنیم. گرانی کاغذ موجب پایین آمدن شمارگان کتاب شده و آن چیزی که در نهایت به وجود می‌آید این که قدرت خرید مخاطبان کتاب پایین آمده و در نهایت درصد توزیع کتاب به دلیل گرانی کاغذ كاهش داشته است. 

رضوان طلب درباره چشم‌اندازهای انتشارات زائر نیز اظهار می‌کند: یکی از اقداماتی که توسط انتشارات زائر انجام می‌شود تولید و تکثیر نرم‌افزار و لوح فشرده است. به طور مثال مجموعه سخنرانی‌هایی که طی 5 سال گذشته در حرم حضرت معصومه انجام شده در نزدیک به 140 لوح فشرده در شمارگان هزار تا 5 هزار نسخه منتشر شده است. 

مدیر انتشارات زائر تاکید می‌کند که این مرکز می‌خواهد در آینده وارد عرصه کتب دیجیتال شود و تلاش‌هایی را در این زمینه خواهد داشت. 

رضوان‌طلب در پایان یادآور می‌شود که انتشارات زائر تاکنون 5 فروشگاه را در شهر قم دایر کرده است که محل توزیع محصولات این انتشارات است و گسترش مراکز توزیع نیز در دستور کار مدیریت این انتشارات قرار دارد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها