شنبه ۱ شهریور ۱۳۹۳ - ۱۲:۳۲
برگزاری بزرگترین کنفرانس نشر دیجیتال در لندن / حضور 700 عنوان کتاب در «جایزه نوآوری فیوچربوک»

«جایزه نوآوری فیوچربوک» امسال هم زمان با کنفرانس نشر دیجیتال در لندن به برترین کتابها و ناشران صنعت دیجیتال اهدا خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)، کنفرانس سالانه جایزه کتاب‌های دیجیتال فیوچربوک - بزرگ‌ترین کنفرانس نشر دیجیتال در اروپا - در لندن برگزار می‌شود که طی آن از ابداعات و نوآوری ها در زمینه کتاب‌های دیجیتال تقدیر می‌شود.

امسال چهارمین دوره این جایزه وابسته به سایت بوک سلر در شهر لندن با حجم و گستردگی وسیع‌تری برگزارخواهد شد.

بر اساس اعلام بوک سلر 700 عنوان کتاب در این کنفرانس شرکت کرده‌اند که همگی کتاب‌های دیجیتالی هستند که قرار است بهترین عناوین در سه حوزه داستانی، مستند و بخش کودکان انتخاب شوند. بر اساس این گزارش دو جایزه جداگانه به موفق‌ترین وب‌سایت در حوزه نشر کتاب‌های دیجیتال نیز اعطاء می‌شود که یکی از این جوایز به سایتی داده می‌شود که بهترین ناشر دیجیتال است و دیگری به سایتی داده می‌شود که در طول سال گذشته بهترین عملکرد را در رابطه با ارائه خدمات به کاربران کتب دیجیتال داشته است.

امسال با همکاری و حمایت نمایشگاه کتاب فرانکفورت و موسسه «ایپاب دایرکت» (ePubDirect) جایزه‌ای نیز برای بهترین کتاب معرفی کننده تکنولوژی نوآورانه در نظر گرفته‌شده است. لیست نهایی کاندیداهای دریافت جوایز در نمایشگاه کتاب فرانکفورت در ماه اکتبر اعلام خواهد شد و برندگان نهایی نیز در کنفرانس بوکسلر 2014 در مرکز کنفرانس الیزابت لندن در تاریخ 14 نوامبر سال جاری (23 آبان) اعلام می‌شوند.

سال گذشته «چارلی ردماین» از انتشارات هارپرکالینز و «سنی گلایستر» از انتشارات «بوک پیپل» ازجمله سخنرانان این کنفرانس بودند. ردماین از ناشران خواست در شیوه‌های اجرایی خود تغییرات و اصلاحاتی اعمال کنند و گلایستر نیز در جمع شرکت‌کنندگان کنفرانس، دولت‌ها را برای مقابله با تسلط آمازون در بازار کتاب دیجیتال تشویق کرد.

به گفته «آلیس رایان» مدیر اجرایی، کنفرانس امسال با حجم بالاتری از ایده‌ها و طرح‌های نوآورانه برای صنعت نشر الکترونیک روبرو است. در ماه ژوئن سال جاری فیوچربوک اولین کنفرانس «سرقت‌های کتاب‌های الکترونیکی» را برگزار کرد که در این کنفرانس ایده‌ها و طرح‌های مختلف از سراسر دنیا برای نشر امن کتب‌الکترونیکی بررسی شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها