شنبه ۱ شهریور ۱۳۹۳ - ۰۷:۵۷
دومین کتاب یک پزشک سینمایی‌نویس منتشر شد

همزمان با سالروز تولد ابن سینا که به نام «روز پزشک» نامگذاری شده، دومین کتاب دکتر مصطفی جلالی‌فر منتشر شد.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا) دکتر جلالی فخر از منتقدان شناخته شده حوزه سینما است که در کنار طبابت به نوشتن نقد و تحلیل فیلم نیز می پردازد. «نبض لیلا» اولین کتاب وی بود و «تب چهل تکه ی تقدیر» دومین اثر اوست که به تازگی به بازار عرضه شده است. این کتاب شامل روایت های کوتاهِ مستند از مراودات جلالی فخر با آدم هایی است که روزهای عادی زندگی شان را سپری نمی کنند.

در مقدمه این کتاب از قلم نویسنده می خوانیم:‌ «من تا همیشه، این جامه ی سپید را دوست دارم. گوشی ام را همیشه با خودم همراه دارم و صدای قلب آدم ها را گوش می کنم. صدای اول، صدای دوم... و کلی سر و صدای دیگر که گاه در کنار سازها و آوازها، حکایت های در قلب ها جامانده می شوند. به مثابه یک راز سر به مُهر. بسیار آدم های به اغما رفته را به روزگار زمینی بازگردانده ام؛ و داستان های آن ها از آسمان، عجیب شنیدنی ست. شبیه راه رفتن روی جدول باریکی که آن سویش بی جسمی است و آن ها حالا، از تجسم به جسم بازگشته اند. من به آن ها لبخند می زنم و آن ها با پرسش نگاهم می کنند. این نقش را پذیرفته ام که طبیب یعنی آرزوهای آدم های درد و رنج. آن ها من را شبیه معجزه گر می بینند و من باور اعجاز را در خود تکرار می کنم. حریر طبابت در همین حوالی ست، به تن می کنم و بسیار شب ها و روزها، با روایت رنج و امید آن ها محشور می شوم. این کتاب، بخش کوچکی از همین روایت هاست. »

این کتاب در انتشارات میرماه منتشر شده که مدیر آن دکتر علی یزدی نژاد نیز یک پزشک است. ناشر در مقدمه کتاب می نویسد:‌ «پزشکی حکایت عجیبی دارد، داستان درد است و درمان. این دو به اندازه ی همه زندگی، در کنار هم زیسته ‌اند و ساخته‌ اند و با هم کنار آمده‌ اند. گاه در برابر هم بوده‌ اند و گاهی کنار هم؛ از هبوط آدم تا اکنون. پزشکان راوی حکایت‌ های بی ‌شمار رنج‌ و درمان بشرند. من خود بارها نظاره ‌گر درد آدمیان بوده‌ ام... امّا دکتر جلالی فخر طور دیگری می‌ نویسد؛ قلم‌ اش ساحر است انگار. ساده می ‌نویسد و پرمغز. اصلاً خودش را هم که ببینی، از قبیله آدم ‌هایی است که خوب حس می کنند و می ‌فهمند. از این ‌که اثر دیگری از او در مجموعۀ انتشارات میرماه به چاپ می‌ رسد خوشحالم.»

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها