شنبه ۱ شهریور ۱۳۹۳ - ۰۸:۰۱
افزایش 18 درصدی بازار کتب دیجیتال هلندی زبان / اینفوگرافیک

سال 2013 بازار ای.بوک در منطقه هلندی‌زبان اروپا تنها 3 میلیون عنوان کتاب در اختیار داشت که تا اواسط 2014 این رقم به 5 میلیون عنوان رسیده است. هلندی زبان‌ها به سرعت با کتابهای دیجیتالی و انواع ای.بوک‌ انس پیدا کرده و با افزایش خرید ابزارهای خوانش الکترونیکی،تبلت و گوشی هوشمند قابلیتهای بیشتر دیجیتالی شدن را نشان داده‌اند.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) هر چند 26 درصد از کل خرید کتب در منطقه هلندی زبان اروپا در اختیار بازار ای.بوک قرار گرفته اما همچنان 74 درصد از کل فروش‌ها متعلق به کتاب‌های چاپی سنتی است.

نکته قابل‌توجه دیگر بحث رمزگذاری روی فایل‌های دیجیتال و اتخاذ ترتیبات امنیتی روی فایل‌های ای.بوک است که از هر 50 کتاب فقط یک کتاب است که مدیریت حقوق دیجیتال ادوبی بنام DRM Adobe را پذیرفته‌اند اما ناشران اغلب ترجیح می‌دهند (96 درصد آن‌ها) از واترمارک استفاده کنند. گفتنی است در امریکای شمالی این موضوع برعکس است.

در ادامه جزییات بازار ای.بوک در منطقه هلندی زبان را مربوط به فصل دوم مالی سال جاری میلادی مشاهده می کنید که توسط تشکیلات موسوم به CB (توزیع کننده عمده ای.بوک درهلند و بلژیک ) تهیه شده است:
برای دیدن اینفوگرافیک در ابعاد واقعی روی آن کلیک کنید.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها